Андрій Савка: «Без класичної музики не буде  ні джазу, ні року» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Андрій Савка: «Без класичної музики не буде  ні джазу, ні року»
Савка Андрій Михайлович
Андрій Савка: «Без класичної музики не буде  ні джазу, ні року»
20 вересня 2012, четвер
Поширити у Facebook

У вівторок гостинно відкриє свої двері Івано-Франківська обласна філармонія. У стінах «старого театру» знову вируватиме життя, адже тут розпочинається новий концертний сезон. Шанувальникам класичної музики дирекція філармонії приготувала чимало приємних сюрпризів – кожні два-три дні тут буде справжнє свято мистецтва, на будь-який смак. Детальніше про життя філармонії в новий концертний сезон та про підготовку до нього розповідає директор філармонії Андрій САВКА.

– Щоразу відвідувачі концертів у філармонії мають можливість насолоджуватися мистецтвом як уже відомих виконавців, так і молодих артистів. Чим особливий буде цьогорічний концертний сезон? Чим ви готові здивувати івано-франківського глядача?

– Це фактично перший повноцінний сезон, який буде втілювати в життя нова команда. У нас були певні напрацювання ще із минулого року. А вже глядачам та слухачам потрібно робити свої висновки, говорити, наскільки це було вдало та цікаво. До речі, з цією метою ми навіть проводимо опитування людей, щоби дізнатися вподобання відвідувачів філармонії.


Уже фактично сформована вся програма тих вечірніх концертів, котрі будуть проходити у філармонії. 25 вересня ми відкриваємо сезон концертом «У світі прем’єр». У перший вечір будуть представлені усі наші колективи, солісти філармонії. Таким чином ми продемонструємо, що таке філармонія, на якому етапі ми знаходимося і куди далі прямуємо. В основному це будуть прем’єрні твори і в першу чергу нові обличчя і нові імена. Ми працюємо в тому руслі, щоби розширити жанровість колективів. Є, звичайно, декілька колективів, котрі не будуть представлені у перший вечір. Для прикладу можу назвати симфонічний оркестр, котрий відкриватиме свій сезон сольним концертом уже 4 жовтня. Зараз триває процес формування ансамблю «Бревіс», тому він також ще не братиме участі у відкритті сезону.


У цьому сезоні будуть представлені як молоді виконавці з нашої філармонії, так  і з інших міст. Тут можна буде побачити артистів зі Львова, Полтави, Києва, Одеси. Передбачаємо приїзд багатьох виконавців із різних країн світу на мегапроект «Брати Блюзу».


Також ми домовилися з закордонними виконавцями. Так, до нас приїде Олег Полянський, всесвітньовідома джазова співачка Анна-Марія Йопик, Емануель Флорес, Анджей Кулька. Цікавим також буде приїзд Олексія Набіуліна, який вже полюбвся нашим глядачам. У листопаді плануються концерти за участю Мирослава Скорика. Думаю, що нам вдасться організувати ще й творчий вечір маестро Мирослава Скорика. Піврічний цикл ми плануємо завершити новорічним сюрпризом від симфонічного оркестру.


– Зважаючи на ту кількість анонсованих концертів, можна сказати, що їх буде чимало. А чи не забагато заходів ви берете на свої плечі?

– У нас виходить фактично по десять концертів на місяць. Ми даємо людям вибір і прекрасно розуміємо, що аншлаги можуть бути не на всі, а тільки на певні концерти. У першу чергу, мені здається, що ці стіни варто наповнити мистецтвом. Я розумію, що для нашого міста це дещо незвично, можливо, комусь здається, що забагато таких класичних концертів. Але дуже часто я стикаюся з тим, що люди кажуть, що вони не знають, що відбувається у філармонії. Паралельно ми будемо запускати нові проекти. Скажімо, «Філармонійні вечори» у театрі кіно «Люм’єр», також передбачається інший проект, розрахований на навчальні заклади.


–Це буде свідченням того, що класика не вмирає?

– У одній із соціальних мереж в розділі «Типовий Івано-Франківськ» було опитування на тему: «Як ви відноситеся до класичної музики?» Основна частина користувачів у соцмережах – це молодь до 25 років. Цікаво, що три чверті з них сказали, що вони інколи відвідують концерти. Питання в тому, як подати той чи інший класичний концерт. Оскільки філармонія є єдиним закладом класичної академічної музики і мистецтва як такого, то мені здається, що саме мета філармонії все це зберегти. Разом з тим ми повинні йти в ногу з часом. Класична музика – вічна, все побудовано на ній. Без класичної музики не буде ні джазу, ні року. Усе повертається назад. Зараз, як і триста-чотириста років тому, грають Вівальді, Моцарта, Баха.


Яким чином філармонія готова йти в ногу з часом? Присутність філармонії у соціальних мережах якось допомагає в цьому плані?

– Я вважаю це позитивом. Буквально за декілька днів запрацює наш сайт. У нас є сторінка у соцмережах, зараз вводимо для відвідувачів філармонії систему абонементів за жанрами. За 120 гривень можна буде відвідати 7-9 концертів. Думаю, це досить доступні ціни. Декілька абонементів ми вводимо для учнів, студентів та пенсіонерів.


– Чи змінились ціни на концерти порівняно із минулим сезоном?

– Залежно від того, на які концерти. В основному градація квитків буде такою:  20-50 гривень – на першу категорію, 30-60 – на другу і 40-70 гривень – на концерти третьої категорії. І лише на деякі концерти будуть дещо вищі ціни.


– До початку нового сезону тривала підготовка, а тому колективи все одно працювали протягом цілого літа. Разом з тим деякі виконавці навіть грали на вулицях міста. Чи не занадто низько для філармонійних виконавців опускатися до рівня вуличних музикантів?

– Жоден колектив у повному складі не грає на вулиці. Просто є такі люди, котрі готові продемонструвати своє мистецтво і показати, що в місті є філармонія. Як на мене, то це, навпаки, плюс, бо вони таким чином закликають людей йти до філармонії. Наскільки мені відомо, під час такої гри на вулиці люди підходять, дякують за приємні моменти. Просто в державі зараз така ситуація, що ми не можемо повністю задовольняти усі свої потреби через брак фінансування. Але у всьому світі, на жаль, культура оплачується не так, як треба. Свого часу я був у Польщі. Там, як і взагалі у всій Європі, прийнято музикантам грати на вулиці. Це не є опускання до вуличного рівня, а демонстрація своєї майстерності.



Автор: Володимир Бодак
Діячі мистецтв: Андрій Савка
Концертна організація: Івано-Франківська обласна філармонія
Концертний зал: Концертний зал Івано-Франківської обласної філармонії
Джерело: zk.at.ua



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine