Валентин Сильвестров: медитація крізь час | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Валентин Сильвестров: медитація крізь час
Громов Євген
Сильвестров Валентин Васильович
Валентин Сильвестров: медитація крізь час
28 вересня 2017, четвер
Поширити у Facebook

Днями у галереї «КалитаАртКлуб» до 80-тиріччя Маестро відбувся символічний і тихий – і у цьому теж символічний – концерт «20 років потому…». Музику Сильвестрова виконував піаніст Євген Громов.



Говорячи про музику Валентина Сильвестрова, підсвідомо виникає бажання уникати слів «твір» або «композиція». Його музика – явище сучасного мистецького простору. І не лише через досконалість композиторської майстерності (музика видатного «С» сповнена символічних смислів, вона метафорична – її треба розшифровувати). А й через поєднання складного змісту із оманливою простотою ліричного звучання; через внутрішню насиченість, особливу рефлексію, коли слухач розчиняється у звучанні, вслухається в нього усім єством.



Грати, або співати музику Сільвестрова складно. Бо виконавець має відтворювати нотний текст, розумітися на символічній мові композитора й, водночас, утримувати під час виконання стан внутрішнього напруження. Не дивно, що музиканти, які вже є сталими виконавцями його творів, знаходяться в колі образів, символів, відчуттів Майстра роками. Один з цього кола – піаніст Євген Громов, що почав виконувати фортепіанну музику Сильвестрова саме 20 років тому.



Фортепіано – інструмент надзвичайний у сенсі можливостей звуковидобуття. Від найніжніших торкань і серпанку легкого повітряного мережива – до потужності, зданої вщерть заповнити величезну концертну залу соковитими звуковими потоками. Безліч нюансів: голчата гострота, шовкова м’якість, дзвінка переливчастість, сухувата речитація…
Саме для цього інструменту написана переважна більшість творів Сильвестрова. Нагадаємо, що протягом життя композитор писав музику в різних стилях, і це відбилося на концертній програмі: звучала авангардистська «Тріада» (серійно-пуантилістична техніка), трагедійні сонати №2, №3 (полістилістика), лірична «Усна музика», безтілесний «Вісник – 1996», «Три багателі» (символічна наївність та остання простота).

Світла зала, картини, камерність, невелика кількість слухачів. Атмосфера якнайкраще допомагала слухати, чути, розчинятися. Тихі голоси – навіть у антракті. Після того, як відлунав останній звук рояля, залишалося відчуття, ніби вслухаєшся у щось таємне.

Після останніх оплесків Євгену Громову Валентин Сильвестров сів за рояль. І кілька хвилин імпровізував, працюючи із настроями, гармоніями, темою. Він дозволив спостерігати, як музичні елементи у калейдоскопі його сприйняття переміщуються, змінюють колір, послідовність, візерунок. І все це – музика, яка триває й триває. І немає їй завершення.



Автор: Вікторія Наумчук
Виконавці: Євген Громов
Композитори:Валентин Сильвестров



Інші:

Вперше в Одесі: філармонія представила Суму часу та Пісню без слів
«Пригоди Орфея» - французько-українська постановка в Національній опереті України
Дві українські організації в Чехії відзначили ювілеї своєї діяльності
В театрі Франка резентували виставу "Шевченко 2.0"  Харківського академічного театру імені Тараса Шевченка "Березіль".
Відбувся перший концерт нового проєкту від INSO-Львів на сцені Barvy Hall
Концерт «Польська музика в Україні» ансамблю солістів «Київська камерата» під батутою польсько-українського маестро Романа Реваковича
Обговорення дезінформації: показ фільму «Zinema» та дискусія з міжнародними експертами в Торонто
Камерна опера “Русалонька” у “Малярці”
Завершився проєкт з оцифрування кіноархіву «Національної кінематеки України»
У херсонському укритті відбулась прем’єра моновистави
У Венеції оперою GAIA-24 закрили публічну програму Українського павільйону
Композитор зіграв концерт на російській ракеті, компоненти якої замінили на струни
“Вечір аргентинського танго”
У Києві відбувся концерт із нагоди 85-річчя композиторки Лесі Дичко
Рефлексії про втрачене та мрії про майбутнє
Французький віртуоз без нот на відкритті XIV Міжнародного львівського органного фестивалю
У Херсонському укритті провели обряд ворожіння
«Трубадур» – нова версія класики
«Король Артур» від Open Opera Ukraine: у пошуках героїв, сенсів та актуальних меседжів
“Ці діти ще не раз повернуться до концертного залу”
Обʼєднані сакральною спадщиною
Одеська опера тріумфально провела IX Міжнародний фестиваль мистецтв «Оксамитовий сезон в Одеській опері»
У Херсоні показали осінню терапію
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова виступив під орудою польського диригента
Зшивання країни нитками культури
Доступний театр: додатки Earcatch і Subcatсh презентували в Національній опереті України
Мікс жанрів
У Харкові пройшов фестиваль "Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології"
Сьогодні на Одещині відкривається міжнародний органний фестиваль ім. Теофіла Ріхтера
Віват, Схід Опера!
В Україні вперше пройшли концерти кримськотатарської симфонічної музики
Веселе хуліганство, але з тонким смаком
Післямова до фестивалю «Два дні й дві ночі нової музики»
Херсонці відвідали музично-терапевтичну програму
Символи війни у творах українських композиторок
Музика австрійського композитара, автора понад ста симфоній, звучала в чернігівській філармонії
Житомирська філармонія відкрила новий сезон виступом симфонічного оркестру з Черкас та столичного квартету тенорів
Національний президентський оркестр виступив у Кропивницькому з благодійним концертом 
У Львівському органному залі тріумфально прозвучав Гімн Незламності українців
З нагоди Дня міста незламний Харків вітали світові оперні зірки. Людмила Монастирська та Олег Злакоман заспівали у великому концерті «Хариків об’єднує серця!»
      © 2008-2024 Music-review Ukraine