«Для Чернігівщини я живу і творю» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Рожок Володимир Іванович
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Інтерв’ю з ректором Національної музичної академії України ім. П.Чайковського Володимиром Рожком
7 травня, понеділок

Неповторним явищем у мистецькому житті держави стала Міжнародна Пасхальна асамблея «Духовність єднає Україну», яка з кожним роком набирає все більшого успіху та авторитету, перетворюючись на яскраве музичне свято. Чернігівців особливо тішить той факт, що ідея проведення цього дійства належить нашому славетному землякові, який народився в селі з поетичною назвою Хороше Озеро Ніжинського району, Володимирові Рожку - ректору Національної музичної академії України ім. П. Чайковського, доктору, професору, народному артисту, академіку. З ним зустрівся в його робочому кабінеті у Києві спеціальний кореспондент «Деснянки».

- Пане Володимире, а як і коли виникла ідея проведення такої масштабної асамблеї?

- Навесні, коли пробуджується природа та буяє все навкруг, їхав я своєю рідною Чернігівщиною і біля знаменитого Козелецького храму, усипальниці сім’ї Розумовських, почув церковний радісний передзвін, який сповіщав про Світле Воскресіння Христове, Я одразу згадав свою матусю, яка була солісткою у нашій сільській церкві і гарно співала: «Господи, Господи, силою Твоєю.,.» І подумалось: чому б не звучати такому урочистому передзвону та співу в храмах Києва наступного дня після світлого Воскресіння, ще й наповнити Великдень святом хорового співу.

- І як бачимо, ви успішно втілили свою мрію в життя...

- Як швидко летить час! Народившись, як суто хорова всеукраїнська акція, асамблея за десять років розвинулася у міжнародний захід, який охоплює різні жанри і форми. Учасниками його стали лише цьогоріч, з 9 до 28 квітня, понад півтори тисячі музикантів, 25 хорів, симфонічні, камерні та оркестри народних інструментів з десяти країн світу. Шанувальники музики могли почути мелодії від старовинних до авангардно-джазових творів. Але головне завдання нашої асамблеї вбачаємо у консолідації людей різних конфесій і націй через духовне мистецтво, а не через надмірну політиза-цію. Нині Україні, можливо, як ніколи, потрібні об’єднання та відчуття національної гідності.

Водночас ми прагнемо долучитися до благодійності, яка є серцевиною християнської духовності, до вшанування творчого надбання видатних діячів культури. Зрозуміло, що на асамблеї, співорганізатором якої є Міністерство культури України та творчі Національні спілки, виступають провідні, високопрофе-сійні, уславлені колективи, 8 останні роки до нашої мистецької панорами долучилися дипломатичні представництва, посольства багатьох іноземних країн, які сприяють розвитку «Музичних діалогів».

- Щороку в асамблеї беруть участь колективи і виконавці з різних куточків та регіонів України - від Закарпаття, Галичини, Слобожанщини до Наддніпрянщини, Донбасу, Полісся. Ви з особливою теплотою запрошуєте до Києва ансамблі і хори з Сіверського краю..

- Безумовно! Адже їхні виступи викликають у глядачів неймовірну радість. Ви б чули й бачили, яку хвилю почуттів приніс студентам і викладачам Київського національного університету концерт академічного камерного хору ім. Д. Бортнянського, володаря гран-прі міжнародних конкурсів. А шедевральний спів молодіжного хору «Світич» Ніжинського держуніверситету...

Для Чернігівщини я живу і творю, бо це -моя любов і наснага. За 14 років мого ректорства в Академії для області підготовлено понад 150 висококласних спеціалістів. Нині на п’яти курсах здобувають вищу музичну освіту майже півсотні студентів. А Кирило Бистревський (запам’ятайте його ім’я) - це диригент-хормейстер, соліст-вокаліст з великим майбутнім, Ми, українці, - пісенна нація.

Яскравим свідченням цьому стала минулого тижня захоплююча фольклорна феєрія, яку подарував киянам академічний ансамбль пісні і танцю «Сіверські клейноди» під орудою заслуженого діяча мистецтв України Сергія Вовка, Великий зал національної музичної академії не зміг вмістити всіх бажаючих. Глядачі побачили яскраві, різні за стилем, формою і жанрами номери, цікаві як представникам молоді, так і старшого покоління. Кожна пісня і танок, унікальні номери оркестрової групи викликали шалену хвилю оплесків та вигуки «Браво!». Неодноразово артисти виконували номери на «біс!».

Справді, чернігівці зачарували киян і гостей столиці феєричним святковим концертом.

- А чому майже всі виступи відбуваються безоплатно?

- Асамблея - це свято, яке наближає усіх до християнської віри. Людина приходить до храму в бажанні подумати про Найвище та піти духовно очищеною. А прекрасна музика нехай звучить у кожному серці, наповнюючи душі теплом, радістю і спокоєм!




Автор: Сергій Гайдук
Діячі мистецтв: Володимир Рожок
Джерело: Gorod.cn.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

«Життя моє - опера!»
Класична музика є пропуском у «клуб цивілізованих» – Василь Василенко
Галина Стеценко: «Відчуваю дідову присутність у своєму житті»
День відкритих дверей у музеї Кошиця
Дві сотні мелодій однієї садиби
Від Баха до Гласса: як навчитися розуміти класику
Людина і... гаджети
Надія Величко: “Коли заграв орган, я наче почула голос Бога”
«Любовний напій» Ольги Кульчинської та Андрій Бондаренка
«Хто ж не мріє злетіти на Олімп! Але не ціною втрати голосу»
Український фестивальний оркестр зі Львова записав цикл для міжнародного проекту "Пісні для Юдіт"
Оксана Линів: "Розвиток культурного життя в Україні буде тоді, коли житиме позитивна творча конкуренція"
Володимир Шейко: "Диригент – це покликання"
Джазовий бандурист, одесит Георгій Матвіїв: Батькам сказали, що у мене нема ні слуху, ні голосу
«Дуже ціную нашу систему музичної освіти»
«Коли я сказав Крушельницькій, що у неї „фальшивий фортеп’ян“, вона зрозуміла, що у мене абсолютний музичний слух»
У Голівуді ніхто не хоче говорити про Україну – Джон Малкович
«Я не народився рабом, тож не можу стати тираном»
Як це – бути солісткою однієї з найкращих опер у світі
Олексій Коган: «Це дуже символічно і красиво, коли академічна музика поєднується з джазом»
Антоній Баришевський: «В сучасній музиці сьогодні є все і може бути будь-що»
Мирослав Скорик: Для композитора важливо бачити, що його музика подобається
Музичні шістдесяті: велич і трагедія
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
Я живу у двох культурах, тому не маю потреби називати себе виключно поляком чи виключно українцем, - диригент Роман Ревакович
Діаманти музичної корони
Юлія ТКАЧ: "Музика для мене завжди була особливим Всесвітом"
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
«Цей рік буде експериментальним»
Повернутися до України створювати скрипки
У студії Громадського радіо поговорили з солісткою Національної опери, засновницею проекту «Балеруша» Ольгою Морозенко.
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
Де програє школа і церква, там з'являється війна - Струтинський
Театральна децентралізація в Україні давно відбулася, в управлінні держави залишилося лише 7 театрів, - Нищук
Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Швейцарська арт-менеджер: "Податкову систему України слід змінити на користь культури"
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Назарій Пилатюк:«Оленочко, він знає що таке любов?»
Класична музика і закони... ринку
      © 2008-2018 Music-review Ukraine