«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення»
Пірієв Олександр Валерійович
«На шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення»
1 січня 2022, субота
Поширити у Facebook

Олександр ПІРІЄВ, віолончеліст, музикознавець, продюсер, керівник музичної редакції Радіо «Культура»



1. 2021-й рік на фоні історії (думка, деталь, штрих, фото)
Навіть в складні, смертельно небезпечні часи людство, як сьогодні, під час пандемії, Людина потребує зв’язку з серйозною музичною культурою. В ній вона шукає спокій, натхнення та душевні сили. Заради цього, нам, творцям мистецтва треба не опускати руки, працювати ще сумлінніше і водночас розуміти всю відповідальність для сучасників та нащадків!

2. Кого ви вважаєте героєм та антигероєм року?
В галузі мистецтва навіть двоє героїв:
– Максим Тимошенко, ректор НМАУ ім. П.І. Чайковського – за реалізацію масштабної реконструкції рідної альма матер, якої ми чекали кілька десятиліть!
– Олег Тищик, директор Полтавської Філармонії – за реалізацію глобальної реконструкції філармонії, яка була зачинена понад 10 років через велику пожежу.
– антигероєм можу назвати пам’ятник Францу Ксавьеру Моцарту у Львові.  Замість об’єднання – він роз’єднав мистецьку спільноту і не тільки її на два ворогуючих табори.

3. «День» на фоні року (автори, статті, проєкти, які зацікавили вас найбільше). Яких би тем хотілося від наших журналістів у наступному році?
Щоденно на шпальтах “Дня” бачу обличчя країни у всьому її розмаїтті сьогодення. Можу побажати головне – процвітання виданню, здоров’я та наснаги всьому колективу шанованого видання. А ще, можливо, більше музичних тем, а можливо і створення знаменитих “Маршрутів Дня” на музичну тематику.

4. Що надавало вам сил цього року (події, люди, враження)?
Найбільше – це реалізація останнього проєкту Мирослава Скорика “Скорик-Мусоргський”, який із запланованих за життя легендарного композитора 3-х міст у 2020 охопив в результаті у 2021 охопив 13 міст, 10 оркестрів, цілу плеяду молодих та дуже іменитих солістів і понад 400.000 слухачів, як. І це лише початок…

5. Які нові сенси, уроки, цінності дав цей рік особисто вам?
Цей рік був особливо “трагічним” на великі втрати Музичної України –  пішли з життя знамениті українські диригенти –  Вадим Гнєдаш, Аллін Власенко, Михайло Дутчак, Ростислав Бабич, Валерій Варакута, композитор Юрій Іщенко, оперний співак Валерій Буймістер, танцюрист Григорій Чапкіс, знаменитий музичний режисер Сергій Проскурня … З багатьма був знайомий, з багатьма працювали разом…Незамінні вони, і вкорте розумію необхідність не відкладати “на  потім” втілення того чи іншого мистецького проєкту за участю митців, особливо старшого покоління… Треба робити тут і тепер! Бо “потім” може не відбутися.

6. У 2021-му "Дню" виповнилося 25 років. Чим він за цей час став для вас та України?
Я читач газети “День” близько 15 років. За цей час світ навколо нас суттєво змінився. Світові катаклізми торкнулися нашого буденного життя, трагедія на Сході країни змінили кожного з нас українців, пандемія загострила сам факт існування Людства. І весь цей час газета “День” перебуває на вістрі подій.  “День” – один з останніх “могікан” сучасної друкованої журналістики, де думка на шпальтах є не тільки фаховою, а найголовніше –  не заангажованою! В часи невігластва – “День” захищає територію Знання і залишається яскравим взірцем  вільної і незалежної України.


Фото: РУСЛАН КАНЮКА
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Конкурс (фестиваль): Всеукраїнський музичний фестиваль "Скорик. Post Scriptum"
Джерело: day



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
604.jpg