Василь Рябенький, директор "Донбас Опери". Обіймає посаду 19 років. Серед інших українських керівників оперних театрів — це найдовше | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Василь Рябенький, директор
Василь Рябенький, директор "Донбас Опери". Обіймає посаду 19 років. Серед інших українських керівників оперних театрів — це найдовше
26 листопада 2013, вівторок
Поширити у Facebook

Василь Рябенький 19 років очолює Донецький оперний театр. ФОТО: ОЛЬГА КАМЄНЄВАПросто так у театр нікого не заженеш, — каже 54-річний Василь Рябенький, директор "Донбас Опери".

У кабінеті Василя Рябенького близько десятка ікон. Найбільша — між вікнами, Святогорської Божої Матері. Її подарував митрополит Донецький і Маріупольський Іларіон.

Що робите, щоб донеччани йшли в оперу, на балет?

—Коли складаємо афішу, дивимося у церковний і футбольний календарі, щоб не перетиналися. Не ставимо спектаклів на великі церковні свята.

Також — коли прем'єри в інших театрах. Щоб було цікаво, на вистави запрошуємо іноземних режисерів.

У нас є балетний, оперний і орендний глядач — коли ми здаємо приміщення. Не всіх пускаємо виступати — бугі-вугі в театрі нема. Останнім часом до опери потягнулися люди ­25–30 років — студенти, молоді банківські працівники, бізнесмени. З моїх знайомих ходять багато лікарів. Для шахтарів проводимо спеціальні акції. Торік "Реквієм" Верді присвячували пам'яті загиблих гірників, то зал був заповнений шахтарями.

Людмила Янукович часто буває в "Донбас Опері"?

—На всіх прем'єрах і так інколи. Вона театральна людина — ходить сюди для власного задоволення, а не як публічна особа. На балеті буває частіше, ніж на опері. З Людмилою Янукович спілкуємося майже 20 років, ще до того, як Віктор Федорович був губернатором. Вони жили в тому ж домі та на одному сходовому майданчику з Вадимом Писарєвим, нашим художнім керівником. Це була їхня сімейна дружба. Тому вони завжди ходили в театр.

Як відбираєте працівників?

—Коли беру людей на роботу, 10 разів перевірю — говорю, придивляюся. Зате потім вони з театру не йдуть, незважаючи на маленькі зарплати. Часто все життя працюють з одним записом у трудовій.

Основна рушійна сила в театрі — симфонічний оркестр. Він диктує свої умови. Там у кожного по дві-три освіти. Саме оркестри знімали диригентів, директорів. У них є дуже потужна зброя: диригент вийшов за пульт, махнув паличкою — а музиканти сидять, не реагують. Були такі випадки, на щастя, не у нас.

То людей утримати в театрі важко?

—Ми маємо статус національного з 2009 року, але не заробітну плату. Мала би вдвічі збільшитися. Через це дуже багато хто йде. Цього року семеро молодих артистів балету поїхали до Одеси. Дехто з них навіть закінчував при нашому театрі школу Писарєва, почав працювати. А тоді кажуть: "Там у нас удвічі вища зарплата, дають гуртожиток і ми живемо на морі". Що у 18 років іще треба?

У театральну містику вірите?

—Є щось таке. Я в історії театру 13-й директор. Народився 3 грудня, але метрику видали 13-го. І це число все життя зі мною. Номер службової машини 13. І треба ж, щоб на мою долю випало поставити Ріхарда Ваґнера, який народився 1813 року й написав 13 опер. Його "Летючого Голландця" вважаю успішною постановкою. На всі спектаклі квитки розкуповували за 10, а коли й за 20 днів. Її бюджет був найбільший з усіх наших вистав — 3,5 мільйона гривень. Допомогли коштами компанія Ріната Ахметова СКМ і обласна адміністрація. Зазвичай спектакль коштує 700–800 тисяч гривень, до мільйона.

*****
80 гривень коштують найдешевші квитки на виставу "Летючий Голландець" Ріхарда Ваґнера. На більшість інших спектаклів Донецької опери за стільки можна придбати найдорожчі квитки. Найкращі місця на "Летючого Голландця" — 300 грн. 19 листопада "Донбас Опера" повезла спектакль до Німеччини. Прем'єра відбулася торік у грудні. Відтоді зіграли 14 вистав, це — рекордна кількість для України.


Автор: Олена Шарговська
Концертна організація: Донецький національний академічний театр опери та балету імені А. Солов’яненка
Джерело: gazeta.ua



Інші:

Музика без бар'єрів: у Запорізькій обласній філармонії дбають про доступність для всіх
ЗОРЯНА КУШПЛЕР: про смерть опери, культурне самозванство та надлюдські здібності Пласідо Домінго
«Я живу й працюю в Україні, бо це мій творчий дім», — Раду Поклітару
Сергій Леонтьєв: «Створювати красу навіть у темні часи»
«З дитинства не уявляв себе в іншій професії — тільки у музиці»
"Твори сучасних українських композиторів дуже резонують із сьогоденням" — Юлія Ткач
У новий сезон з новим керівником: що чекає на глядачів Сумського театру ім. Щепкіна
«Філармонія має бути привабливою та популярною, щоб сюди хотілося повертатися»
«Після нашої Перемоги ми отримаємо великий шанс на відродження нашої культури»
Танцівник-розвідник. Як балет допоміг вижити у Серебрянському лісі?
«Уявіть собі своє життя без музики. Можете? Ото ж бо!»
Саша Андрусик, агенція "Ухо": "Сьогодні ми живемо серед розмов, що обірвалися"
Володимир Козлов – зірка «Схід-Опери»
Від Братів Гадюкіних до Ллойда Вебера
Режисерка Оксана Дмітрієва: «У Європі дуже мало українського продукту, нам треба вигризати цю територію»
«Люди втомилися від знецінення. Їм потрібне світло в кінці тунелю»
Юрій Федоряка, директор Черкаської обласної філармонії
У чому суперсила українського фольклору? Ганна Гриніва в інтерв'ю із Захаром Давиденком
Оперна співачка Монастирська: Європейцям набридла війна в Україні, їм усе одно, чи віддамо ми Крим
Роман Григорів: «Я граю на груді металу, але мистецтво — перемагає»
"Білоус забрав із театру 23 вистави"
«Зараз у нас є одна мотивація на всіх – робити все для того, аби допомагати ЗСУ»
Директор Метрополітан-опера Пітер Ґелб : ”Я не хочу мати культурні зв’язки з убивцями. Тому я повністю припинив таку співпрацю”
Тарас Бережанський – зірка опери й захисник неба від дронів
Раду Поклітару: Собаку хореографією не мучу
Оксана Дика святкує день народження
Львівський органний зал - місце, де живе музика
Людмила Монастирська: у часі, просторі, звучанні
Микола Точицький: «Культура — це питання безпеки. І не лише України»
Олександра Тарновська: Я вдячна, що маю можливість бути в професії
Від 86 виконавців до 17, як змінилася хорова капела «Орея»
Володимир Шейко, гендиректор Українського інституту - інтерв'ю
Поєднав сцену і зброю: оперний співак захищає небо Києва від шахедів
Магія скрипкового зізнання
Концерт "PrimaVera" в Одесі: запрошення на новий формат класичної музики (відео)
Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
123.jpg