Його смичком керує ангел | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Його смичком керує ангел
Федюк Назар Андрійович
Його смичком керує ангел
Інтерв'ю з скрипалем Назаром Федюком
14 грудня 2011, середа
Поширити у Facebook

Скрипалем від Бога називають юного львів'янина Назара Федюка, студента 1-го курсу Львівської національної музичної академії ім. М. Лисенка. Ще його називають львівським Паганіні. Оцінки досить високі. А сам хлопець сором'язливий, цілком звичайний. А коли починає грати - здається, його смичком керує ангел...

- Назаре, як ти почав займатись музикою?

- Зовсім малим знайшов на горищі мамину скрипку. Тоді просто бавився, бринькав щось. До музичної школи мене віддала бабуся, вона й прищепила любов до скрипки.

- Ти багато виступаєш. А не страшно виходити на сцену?

- Уперше вийшов на сцену у п'ять років, мені тоді було дуже комфортно. З тих пір не боюся.

- Що таке для тебе скрипка?

- Завдяки їй можна переосмислити безліч речей. Вона для мене як філософія. Взагалі, музика - своєрідний спосіб сприйняття життя. Навіть читаючи книжки, я ніби пропускаю їх крізь музичний "фільтр". Ось перечитав книгу, що вразила в дитинстві - "Білий Бім Чорне вухо". Кожен персонаж у мене "звучав" своєю мелодією. А Тітка та Сірий вийшли без музики. Чому? Бо вони такі байдужі до інших, що музиці немає місця в їхньому житті. Через те вони в мене і не "звучали". Гадаю, що музика - універсальний вид мистецтва, вона вчить толерантності, виховує повагу до митця та розуміння краси.

- А яким композиторам віддаєш перевагу: українським чи зарубіжним?

- Люблю ту музику, що знаходить відгук у серці. Дуже ціную Дворжака і Шостаковича, Скорика.

- Що треба людині, щоб стати справжнім скрипалем?

- Хоч би що говорили про наполегливу працю, а має бути талант від Бога. На мій погляд, це вимірюється у пропорції 1% таланту і 99% праці.

- Скільки тривають твої щоденні заняття музикою?

- 6-8 годин.

- А який твій рекорд безперервної гри на скрипці?

- Одного разу репетиція тривала десять годин. Наступного дня не те що повторити, навіть грати не міг. Адже це не тільки робота рук, голова теж має бути "чистою", без зайвих думок.

- Розкажи про свої перемоги та нагороди.

- Усі перелічувати довго. Я став переможцем в 19 міжнародних та у всеукраїнському музичних конкурсах. Нагороди - це приємно, хоча й не головне. Талант накладає на людину додаткові обов'язки. Вважаю за необхідне займатись доброчинністю. Нещодавно виступав з сольними доброчинними концертами у львівському будинку престарілих та в благодійному фонді "Салюс", на вшанування пам'яті людей, що померли від СНІДу.

- Ти любиш тварин?

- Люблю, але вдома не маю. Я їх дуже поважаю, а ще жалію. Бо вони нерідко стають піддослідними в експериментах медиків, інженерів. На них випробовують ліки для людей, різні технології. Мене колись вразила книга Д. Кіза "Квіти для Елджернона". Хоча мишеня Елджернон там не оловний герой, але завдяки йому вчені відкрили спосіб надзвичайного підвищення рівня інтелекту людини. І головний герой з вадами розвитку став майже енієм. Це фантастика, але ідея приваблива.

- То ти любиш фантастику?

- У мене не так багато вільного часу, тому читаю переважно книги з техніки гри на скрипці чи біографії скрипалів. Намагаюсь читати книги, які б дали змогу бути всебічно розвиненою людиною. От нещодавно прочитав "Так казав Заратустра" Ф. Ніцше.

- А який літературний твір чи персонаж тебе вразили найбільше?

- Мабуть, "Моцарт і Сальєрі" Пушкіна. Там є надзвичайно важливі слова: "Геній і злочинство - дві речі несумісні". Я цілком згоден. Якщо б люди вміли відчувати красу, піддавались впливу мистецтва, могли відкрити серце і душу прекрасному, менше було б зла на світі, можливо, зникли б заздрість, брехня. Може, я помиляюсь, але дуже б цього хотілось.

- Що б ти хотів сказати читачам нашої газети?

- Знайте: всі ви талановиті, кожен по-своєму. І ваш обов'язок перед самим собою відкрити в собі цей талант та розвивати його. Але це вимагає наполегливої праці та готовності на певні жертви на олтар свого дару. Якщо ви готові до цього - творіть свою долю сміливо!

P.S. Минулої неділі Назар Федюк отримав І місце на Міжнародному музичному конкурсі Євросоюзу в Ризі


Автор: Оксана Полянська
Виконавці: Назар Федюк
Навчальний заклад: Львівська національна музична академія ім. М. В. Лисенка
Джерело: Голос України



Інші:

«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
«Україна ще має відбутися як оперна держава»: розмова з першим українським композитором, який пише музику для Метрополітен-опера
Балет “Мадам Боварі” - новинка в афіші Національної опери України
Як козаки і пірати москалів били: мюзикл «Неймовірні мандри і пригоди козака Василя Сліпака»
«Забудьте про російську культуру, яка пригнічує вашу власну»
Майбутня прем`єра “Сойчиного крила” стискатиме серце глядача, — директор-художній керівник “Київської опери” Петро Качанов
Зірка, патріотка і наша сучасниця
Рок Фаргас: «Я дізнався про багатьох неймовірних композиторів України»
Музика + театр
Михайло Швед: “Розширюємо репертуарні грані новими творами, виконавцями та ідеями”
“Я ентузіаст створення нового українського репертуару”
Казка від Юрія Шевченка
Олена Ільницька: «Сподіваюсь, мій твір є моїм внеском у Перемогу»
«Маріупольська камерна філармонія відроджується у Києві», — диригент колективу Василь Крячок
“Я хочу показати слухачам нашу потужну мистецьку школу, українську самобутню культуру”
У Львові відкрити Камерну залу імені Мирослава Скорика
“Псальми війни”
"Кіт у чоботях"
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Володимир Сіренко: “Продовжуємо активно працювати”
“Ми займаємося творчими пошуками нових форм виразності, вдосконалюючи свій професіоналізм”
На Херсонщині завершився XXV Міжнародний театральний фестиваль "Мельпомена Таврії"
Як стати людиною?
«Життя неможливо зіграти під фонограму, як і справжню музику», — диригентка Леся Шавловська
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110816_213.jpg