"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики" | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Цепколенко Кармелла
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
Сьогодні
Поширити у Facebook

У серпні в Одесі відбувся ювілейний, тридцятий фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики". Попри війну, обстріли та повітряні тривоги, він залишається символом культурної стійкості, місцем, де українська музика звучить у світовому контексті. Більше — у розмові з "Українським радіо. Одеса".

Витоки фестивалю

"У Радянському Союзі щось подібне було неможливим. Уявити безперервний 24-годинний концерт, де грають сучасну музику, було просто маячнею", – поділилася композиторка і засновниця фестивалю Кармела Цепколенко.

За її спогадами, перший форум відбувся 1995 року в колишньому кінотеатрі "Україна". Публіка сиділа на підлозі довкола сцени, а серед слухачів були й панки, і гіпі, і студенти, які прагнули доторкнутися до живого сучасного мистецтва.

Європейський простір і український голос

"Ідея фестивалю – це вихід у європейський простір. Щоб нас знали, щоб наші композитори слухали і грали сучасну музику наживо", – сказала Цепколенко.

Композитор і диригент Володимир Рунчак переконаний: цілі залишилися ті самі – показати українську музику у світовому контексті, і це принципово важливо.

А композиторка Алла Загайкевич згадала, що саме завдяки фестивалю в Одесі зародилися ансамблі сучасної музики.

"Ми були спраглі цієї музики. Фестиваль дав можливість занурити і студентів, і викладачів у світ актуального звучання", – сказала Загайкевич.

Фестиваль у час війни

Сьогодні, на тридцятому році існування, форум зберігає початкову форму – 48-годинний музичний марафон. Але тепер у ньому переважає українська музика.

"З'явилося набагато більше творів, які спираються на українське слово і поезію. Через музику ми теж боремося за незалежність", – зазначила Кармела Цепколенко.

Богдан Сегін, виконавчий директор фестивалю "Контрасти" у Львові, розповів про співпрацю двох форумів.

"Ми хочемо розвивати спільні проєкти, обмінюватися музикантами й навіть мріємо про фестивальний потяг Львів – Одеса. Навіть якщо він не зрушить фізично, духовно й творчо цей зв'язок вже існує", – сказав він.

Пункт незламності

"Я вважаю наш фестиваль пунктом незламності. Всі великі міжнародні події виїхали з Одеси, а ми залишилися тут", – підкреслила Цепколенко.

Фестиваль став простором обміну енергіями й ідеями. Учасники твердять, що люди заряджаються не тільки від музики, а й від спілкування. Це своєрідна підзарядка для життя і творчості, пояснили вони, адже попри всі виклики, фестиваль залишається важливим майданчиком для розвитку української музики та її інтеграції у світовий контекст.

"Цей форум тримається завдяки відданим людям. Він виховав цілу школу молодих музикантів, які тепер продовжують традицію. Це ковток нормальності у важкі часи", – підсумував Володимир Рунчак.





Автор: Ірина Сечковська, Олена Концевич
Композитори:Кармелла Цепколенко
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль сучасного мистецтва Два дні й дві ночі нової музики/2Д2Н
Джерело: suspilne.media



Інші:

"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
"Пролегомени до опери": у Києво-Могилянській Академії відбувся унікальний музичний перформанс
20 років на сцені і кількахвилинні оплески: у Калуші відбувся благодійний концерт камерного хору "Тавор"
В Івано-Франківську стартував фестиваль "Філармонійні вечори: British Edition"
Львівський хор "Гомін" передав для Головного управління розвідки Міноборони 1 млн грн.
У Києві заграли незнані твори українських композиторів, репресованих радянською владою
Балет «Соляріс» - кіноверсія
Ave Maria голосом "Золотої флейти України": у Луцьку відкрили VII фестиваль органної музики Luchesk Organum
10 концертів за п'ять днів: хор "Гомін" розпочав серію виступів у Львівській опері
«Земля», як …зброя
«Драконячі пісні» прикрасили програму SUMMER OPERA FEST
«КИЇВСЬКІ СОЛІСТИ»: БЛИСКУЧЕ ЗАКРИТТЯ СЕЗОНУ
Оркестр львівської філармонії завершив сезон та анонсував новий напрямок роботи
«Я люблю тебе/ Je t’aime»
Національна оперета об’єднує, надихає і дає надію
Дякуємо кожному, хто створив «Енеїду»
У Харківському оперному - прем'єра "Енеїди"
Світова прем’єра документального фільму Дмитра Грешка "Дівія" відбулася у Карлових Варах
«Енеїда» - філософська притча
Браво, музикантам Національного заслуженого академічного симфонічного оркестру України!
Одна з найінтимніших і найсокровенніших програм Органного залу
«Весілля Фігаро»
Житомирська обласна філармонія ім. С. Ріхтера завершила 87-й концертний сезон
У Національній опері відбувся спеціальний концерт "Музи Пуччіні"
Концерт просто неба влаштували хмельничанам артисти обласної філармонії
"Театр — найбезпечніший простір поговорити із травмами". Як пластична вистава Occupation осмислює досвід окупації
Музична ода незламності: у Києві відбувся великий симфонічний концерт під орудою Кері-Лінн Вілсон
Пітер Ґелб, генеральний менеджер Метрополітен-опери в Нью-Йорку
«ШЕДЕВРИ СВІТОВОЇ КЛАСИКИ»
Як "Соляріс" Станіслава Лема перетворився на балет про позаземне кохання у Львівській опері
Велика музика Великого міста
Коли балет усміхається: у Києві відбулися прем'єрні покази вистави "Норовлива донька"
Ужгород почув "Відлуння часу": в обласній філармонії виступила "Київська камерата" під керівництвом Кері-Лінн Вілсон
На сцені Харків Опери знову ожила чарівна містерія — балет-притча «Драконячі пісні»
«Музика при свічках»
Одна з найяскравіших зірок фортепіано світу на сцені чернігівської філармонії з новою концертною програмою
У театрі імені Марії Заньковецької відбулась прем’єра мюзиклу «Кулі над Бродвеєм»
«Кантата часів війни» – браво!
«Від Вівальді до П’яццолли»
Балет «Норовлива донька» - новинка в афіші Національної опери України
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
55.jpg