“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле” | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Вовкун Василь
Поліщук Тетяна
“Opera Europa - це велике інформаційне і колегіальне поле”
Генеральний директор – художній керівник Львівської національної Опери Василь Вовкун про перспективні творчі європейські проєкти
6 жовтня 2023, п'ятниця
Поширити у Facebook

Нині в Копенгагені (Данія) відбувається засідання учасників Opera Europa. Від України там три представники - Василь Вовкун, генеральний директор - художній керівник Львівської національної опери, Олена Циба, керівниця міжнародного відділу в Національній опереті України та Євген Лавренчук, театральний режисер, засновник і голова експертної ради Всеукраїнського оперного форуму.

Про теми, які обговорюються і перспективні творчі проєкти Music-Review Ukraine (телефоном) розповів Василь Володимирович:

- Я був введений до членів журі Opera Europa під час відбору переможця премії оперної режисури на постановку “Дві вдови” чеського композитора Берджиха Сметани. Премʼєра вистави, запланована на 2024 рік, відбудеться на декількох локаціях, зокрема у Львові.

Фіналістами відбору були молоді режисери Лоренцо Понте, Бенедикт Арнольд, К’яра Оселла та Верена Сілкер, які представили журі власні концепції майбутньої постановки.

Після тривалих обговорень переможцем було обрано Лоренцо Понте - італійського режисера, випускника Католицького університету в Мілані та Академії Паоло Грассі, асистента режисера в театрі Ла Скала. І вже у наступному році у Львові відбудеться прем’єра комічної опери Б. Сметани під егідою Opera Europa.

Цей проєкт буде присвячений 200-літтю видатного композитора, яке буде відмічатися під егідою ЮНСКО. Україна долучиться до ювілею цього класика. До речі, постановки опери “Дві вдови” будуть у двох театрах - у Чехії та в Україні. За умовами цього проєкту обов’язково потрібно, аби у виставі були залучені глядачі.

Нагадаю, що перший тур конкурсу режисерів відбувався в онлайн-форматі, другий тур провели у Німеччині, а третій - у місті Бірмінгем (Англія). Саме тоді, в рамках літньої конференції організації Opera Europa, відбувся фінал Європейської премії з оперної режисури.


За переможця голосували п’ять членів журі. Це відомі і високопрофесійні особистості, зокрема, у цій поважній компанії був директор асоціації Opera Europa Ніколас Пейн, а також знані режисери з Італії, Німеччини, Англії, Чехії і я з України.


Вже у жовтні у Львові має відбутися цей проєкт. Ми хочемо здивувати глядача новим форматом, а тому опера відбуватиметься у нашому театрі, але не на сцені, а в іншій локації. Про неї детально не буду зараз розповідати, аби була інтрига для публіки...

Вчора ми з колегами були на одній платформі Opera vision, де вже введені у контекст європейських театрів, яких підтримує асоціація Opera Europa в організації показів українських вистав у перспективі на майбутню співпрацю.

Зокрема, Львівська національна опера оцінюється в Європі досить високо. Можемо пригадати, що торік наш театр отримав престижну премію - «Найкращий оперний театр», яку вручили на міжнародній церемонії International Opera Awards у Мадриді.

Нагадаємо, премію International Opera Awards заснували головний редактор британського журналу “Опера” Джон Еллісон та британський підприємець, меценат і фанат опери Гаррі Хайман у 2013 році. Нею нагороджують щорічно, аби підвищити авторитет опери як виду мистецтва, визнавати та винагороджувати успіхи в опері та збирати кошти для надання стипендій талантам-початківцям в опері з усього світу.


- Радує й те, що зараз українські митці не просто присутні в Копенгагені на засіданні учасників Opera Europa, а ми маємо можливість спілкуватися з колегами, обговорювати різні творчі питання, пропонувати прізвища митців (диригентів, музикантів, вокалістів, режисерів) аби співпрацювати на перспективу, - зазначає Василь Вовкун. - Ми говоримо й про “субпродукцію”, про нові тенденції, які виникають в Європі, про твори, які у найближчі п’ять років найбільше планують ставити у театрах різних країн. Тобто це велике інформаційне і колегіальне поле, бо ми спілкуємося з директорами, заступниками керівників театрів, менеджерами, що займаються міжнародними питаннями, і це дає можливість розповідати про свої резонансні постановки.

Ми вже мали переговори про організацію гастролей Львівської опери на наступний рік, і я хочу підкреслити, що презентувати будемо виключно український “матеріал”. Тобто Opera Europa є дуже добрим майданчиком для спілкування і відчуття себе у європейському контексті, і ми тут як рідні душі.


У нас є що показати європейській публіці. Поки ми ще не обговорювали конкретні назви вистав, але хороший вибір маємо: можливо це буде “Лісова пісня”, яку готуємо до нової постановки, а може покажемо “Страшну помсту“, є інтерес до “Лиса Микити” і до "Запорожця за Дунаєм” - як бачите, ми маємо що презентувати.












Автор: Тетяна Поліщук
Діячі мистецтв: Василь Вовкун, Тетяна Поліщук
Концертна організація: Львівська національна філармонія



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
15.jpg