Валерій Соколов: "У Львові шалене музичне життя" | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Валерій Соколов:
Соколов Валерій
Валерій Соколов: "У Львові шалене музичне життя"
26 листопада 2017, неділя

26 листопада у Львівській філармонії зустрінуться два віртуози сучасності - скрипаль Валерій Соколов і віолончелість Гарі Хоффман під керівництвом австрійського диригента Георга Кугі



Вони виконають три симфонічні перлини Брамса у супроводі Академічного молодіжного симфонічного оркестру "INSO-Львів". Ми поспілкувалися з Валерієм Соколовим, вихідцем з Харкова, який після навчання у Великобританії, Німеччині й Австрії здобув звання одного з найзатребуваніших молодих скрипалів у світі.

- Пане Валерію, розкажіть, який концерт очікує слухачів 26 листопада у Львівській філармонії?

- Львівську публіку очікує дуже серйозний концерт. У ньому братиме участь один з найвидатніших віолончелістів нашого часу, Гарі Хоффман, який багато років проживає у Франції. Він навчався в Януша Штаркера в Університеті Індіани. Також він виборов першу премії у конкурсі імені Ростроповича. Це видатний метр. Людина, яку я неймовірно поважаю. Гарі Хоффман з радістю погодився приїхати до Львова на моє запрошення та запрошення оркестру "INSO- Львів". Безперечно, це рідкість - солісти такого рівня нечасто приїздять до України. Втім, мабуть, до Львова все ж частіше, ніж до Києва, Одеси чи Харкова. В будь-якому разі, це справді подія. Репертуар відповідний - звучатиме, зокрема, подвійний концерт Брамса, у якому я маю честь грати з маестро. Він дуже досвідчений музикант і для мене неймовірний досвід - працювати разом у цьому концерті.

- Чи часто ви співпрацюєте з оркестром "INSO-Львів"?

- Регулярно - раз на рік робимо проекти. В нас гарні стосунки й порозуміння. Це чудовий, яскравий, європейський колектив - як і сам Львів. Люди, з якими я спілкуюся тут, приносять мені велике задоволення. Я сам з Харкова - і бачу у Львові великий контраст. Багато років живучи в Європі, тут я зустрічаю неймовірне тепло. У Львова є шалений шарм і тутешнє музичне життя дуже бурхливе. "INSO-Львів" багато гастролюють зараз. Я з задоволенням намагаюся надати їм можливість виступати з солістами рівня Гарі Хоффмана. Ми вже не вперше успішно співпрацюємо.

- Проекти на майбутнє вже заплановані? Чи проекти-мрії?

- Мрії завжди були, є і будуть. Мій основний музичний проект - в Києві, з оркестром "Київські солісти". Я вкладаю в нього багато сил, бажання та можливостей. Мрію в Києві зіграти кілька цікавих програм, запросити туди солістів й отримати задоволення від виступів на такому рівні на рідній землі. У Львові - щоразу особливі проекти. Можливо, організуємо наступним якийсь гала-концерт. Сьогодні моя мрія - зіграти подвійний концерт Брамса. І в неділю вона втілиться, а тоді - буде нова мрія.

- Ви багато виступаєте за кордоном. Чи зростає в закордонних музикантів інтерес до виступів в Україні?

- Інтерес величезний, і я думаю, що музиканти, мої колеги, приїздять сюди з інтересом. Зараз ще не налаштована система, але все частіше відбуваються такі обміни. Наразі немає структурної схеми, фінансування, все наразі на альтруїзмі й особистих факторах. Але Україна відкриває "вікно в Європу". Львів цілком європейське місто і ви це, можливо, вже відчуваєте.

- Ви навчалися в Лондоні, потім в Німеччині і Австрії. Розкажіть про цей досвід?

- Це історія, яка важить для мене дуже багато. Всі педагоги, у яких я навчався - люди, яких я поважатиму все життя. Всі вони - видатні особистості, з уроків яких я виніс колосальний досвід. Якщо виділити когось, то згадаю Бориса Кушніра й Фелікса Андрієвського. Такі люди, як Гарі Хоффман і колеги його рівня - вони педагоги. Ми граємо разом - і це урок. Я буду завжди вдячний своїм викладачам, бо це на все життя.

- Молодіжний оркестр "INSO-Львів", з якими ви виступатимете, багато гастролює. Чи порівнюєте його конкурентоздатність з європейськими колективами?

- Конкуренція очевидна, але вона залежить не лише від того, як добре грає конкретний музикант чи як звучить весь оркестр. Звучання оркестру - це результат величезної роботи за кулісами. Поки що в нас немає конкретного фінансування та вкладів в культуру, все своїми силами. Тому не варто порівнювати тутешні оркестри з величезними машинами будь-якого європейського оркестру. Це несправедливо - бо нема такого інтересу держави до цих колективів. Як тільки буде інтерес, всі відчують, адже це і високі зарплати музикантів, і запрошені диригенти та солісти, це репертуар, це нові зали. Все впливає. Втім, у нас є щось особливе і це треба розвивати. Не буває такого, що ми сидимо на місці і все станеться само собою. Треба працювати роками, як і в будь-якій справі, яка пов'язана з культурою. Треба просувати колективи різними методами.


Виконавці: Валерій Соколов
Концертна організація: Львівська обласна філармонія
Джерело: gazeta.lviv.ua



Додати: Share on Facebook

Інші:

Музичні шістдесяті: велич і трагедія
Ігор Закус: "Джаз є міжнародною мовою музичного спілкування"
Я живу у двох культурах, тому не маю потреби називати себе виключно поляком чи виключно українцем, - диригент Роман Ревакович
Діаманти музичної корони
Юлія ТКАЧ: "Музика для мене завжди була особливим Всесвітом"
Композитор Мирослав Скорик у Франківську: «Я завжди цікавився джазом»
«Цей рік буде експериментальним»
Повернутися до України створювати скрипки
У студії Громадського радіо поговорили з солісткою Національної опери, засновницею проекту «Балеруша» Ольгою Морозенко.
Головний диригент Київського муніципального академічного театру оперети Володимир Врублевський
Де програє школа і церква, там з'являється війна - Струтинський
Театральна децентралізація в Україні давно відбулася, в управлінні держави залишилося лише 7 театрів, - Нищук
Зростає престиж духових інструментів
«Для Чернігівщини я живу і творю»
Швейцарська арт-менеджер: "Податкову систему України слід змінити на користь культури"
Богдана Півненко: "Пріоритети конкурсу Которовича — молоді українські виконавці"
Назарій Пилатюк:«Оленочко, він знає що таке любов?»
Класична музика і закони... ринку
«У нашому оркестрі вся Україна вчиться»
Марина Бондас, німецька скрипалька і волонтерка українського походження
Віктор Рудь: «Рушійні сили для мене — інтерес, бажання і виклик, який несуть у собі ролі різних стилів та епох»
«Я боюся дорогих подарунків...»
Як фінансист став оперною зіркою
Станіслав Христенко: «Хотілося б, щоби Харків увійшов у нішу «най-най» з KharkivMusicFest»
Кирило Стеценко: «Drum & Bach» — це гра контекстами і часами
Орф-педагогіка: Черкащанка Анна Комкіна закохує діток у музику
Полтавська філармонія готується до насиченої концертної весни
Монтсеррат Кабалье: "Я страшная сладкоежка"
Синергія KharkivMusicFestа
Етелла Чуприк: "Я не можу жити без рояля"
«До музики слід ставитися з благоговінням, інакше...»
«Моє покоління музикантів можна назвати пограбованим»
«У своїй творчості опираюся на народну пісню»
Культурне життя України знову переживає кризу 1990-х років, - Андрій Ільків
Чернівчанин Володимир Соложук понад 25 років виготовляє скрипки
Як змінюється Львівський будинок органної музики
Валентин Сільвестров: «Сенс авангарду — ризик»
Еміл Сокач: Ніщо і ніколи мене так не вражало, як музика
Класика – це завжди модно
Львівський скрипаль-віртуоз підкорює Європу
      © 2008-2018 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
225.jpg