Піаніст Юрій Кот: академічній музиці доводиться боротися за своє існування | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Піаніст Юрій Кот: академічній музиці доводиться боротися за своє існування
Кот Юрій
Піаніст Юрій Кот: академічній музиці доводиться боротися за своє існування
1 грудня 2013, неділя
Поширити у Facebook

Останніми акордами відзвучав у Києві Перший міжнародний конкурс-фестиваль «SBERBANK DEBUT». У музичному форумі-змаганні не було переможених.

Така була ідея створення самої музичної продії.

До складу міжнародного журі, яке очолив всесвітньо відомий піаніст Денис Мацуєв увійшли знані піаністи і відомі культурні діячі з п’яти країн світу: Валерій Пясецький та Вадим Руденко (Росія), Мішель Берофф ( Франція), Маріан Дауельсберг (Бразилія), Хен Чжун Чанг (Корея). Українську фортепіанну школу у складі жюрі уособлював знаний український піаніст і педагог заслужений артист України Юрій Кот. Саме він.

По закінченню конкурсу фестивалю дав порталу “Music-review Ukraine” ексклюзивне інтерв’ю.

- Пане Юрію, як була представлена українська команда в порівнянні з фортепіанними школами інших країн?


Дуже гідно! Від України було найбільше кандидатів - більше ста, і через цей первісний і строгий відбір пройшли четверо найкращих: Микита Бурзаниця з Донецька; Дмитро Семикрас з Сум; Марина Клименко з Іллічівська та Катерина Курилко з Харкова.


- Серед п'ятнадцяти учасників - фіналістів конкурсу, всього три дівчинки, і дві з них - наші, українки. Це випадковість?

Для журі не було важливим, хто змагається - хлопчики чи дівчатка: хто більше володів професійними якостями, енергетичним умінням впливати на публіку, - ті й перемогли. Наша команда - дуже гідні конкурсанти, на яких, сподіваюся, чекає перспективна гастрольна та концертна кар'єра .

- Якщо брати до уваги нинішній стан спеціальної музичної освіти в Україні, поява талановитих дітей піаністів - це правило або виключення з правил? Вони з'явилися завдяки культурному середовищі - чи всупереч йому?

У фортепіанному виконавському мистецтві ніколи не було масовості. Слава Богу, що ці імена з'являються, і є здорова конкуренція. Що стосується наших музичних шкіл - ну звичайно, важко! Але заради справедливості, скажу - в усьому світі зараз така тенденція, що академічній музиці доводиться боротися за своє існування. Хоча знову кажу парадоксальні речі - вона завжди боролася, в усі часи їй доводилося так чи інакше бути поряд з так званою «легкою музикою».

Нажаль, сучасники не завжди готові оцінити масштаб таланту, іноді проходило кілька століть, перш ніж той чи інший музикант затверджувався в свідомості людей як класик. А зараз ми переживаємо дуже щасливий період, тому що дійсно, на нашій землі народжуються такі талановиті діти. Це показує наш конкурс «SBERBANK DEBUT», конкурс пам'яті Володимира Горовиця і багато закордонних конкурсів, де українські діти займають призові місця.

«SBERBANK DEBUT» залишив найпозитивніші настрої і враження - і від процесу, і від результату, який відрізнявся любов'ю до дітей, добротою, чесністю і професіоналізмом - в усіх відношеннях. Справжнє свято Музики!



Автор: Анна Архипова
Діячі мистецтв: Юрій Кот
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Міжнародний музичний конкурс-фестиваль Sberbank Debut





Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110116_202.jpg