Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Шейко Володимир
Пірієв Олександр Валерійович
Володимир Шейко про ювілей Симфонічного оркестру Українського радіо: хочеться, щоб з концерту люди пішли просвітленими
22 жовтня 2019, вівторок
Поширити у Facebook

Симфонічний оркестр Українського радіо цього року святкує 90-річчя від дня заснування. Головний диригент оркестру Володимир Шейко в ефірі Радіо Культура розповів про роботу з оркестром, конкурентність української музики, виклики сьогодення і ювілейний концерт.

За офіційною інформаією, ви почали працювати з оркестром у 2005 році. Але ж це неправда, ви почали працювати раніше.

– Офіційно я почав працювати на посаді головного диригента і художнього керівника з серпня 2005 року. Але дійсно перед тим були проєкти, були концерти. До речі, в день одного з концертів я отримав своє перше звання – заслужений діяч мистецтв, і прийшов на концерт з оркестром радіо, і вони мене перші привітали. Це був 2003 рік.

Чи могли ви собі тоді уявити, що вже за півтора десятиліття зберете купу звань і нагород і зокрема станете лауреатом премії Шевченка?

– Я про це й не думав, чесно кажучи. Я працював, як завжди. Ти біжиш, усе нове-нове-нове, і немає часу думати про якісь регалії і брязкання медалями. Так сталося – і я дякую Богові і усій країні.

Колись давно ви говорили, що вас запросили почасти як антикризового менеджера. Ту кризу, яка була тоді, мабуть, вже подолали. Але які виклики стоять перед вами як перед керівником зараз?

– Головний виклик, я вважаю, – це загальне якщо не падіння культури, то принаймні применшення її значущості, яке відбувається вже багато років, і нерозуміння значущості культури. Ми ж продукуємо мистецько-культурний продукт і розвиваємо суспільство, розвиваємо нове покоління. Це молодь, яка потім буде слухачами, це молодь, яка потім буде робити технології.

Найбільш високорозвинені країні спершу роблять вклад у культуру, а потім культура впливає на культуру виробництва, культуру стосунків, культуру усього. Це є виклик нашому суспільству.
Але в ці трагічні часи, як і будь-які часи історичних випробувань, є якесь повернення до основних цінностей. Це буо після Першої та Другої світових, це є зараз у країнах, де є конфлікти, як у нас зараз, як у Сирії. І в ці часи митці видають справжні мистецькі твори.

Ви багато гастролюєте. Якщо порівняти з іншими країнами, наскільки ми є конкурентними? Наскільки наша музика є цікавою для слухача у світі?

– У нас дуже міцна композиторська школа. Вона дуже технологічна, душевна, своєрідна. Але я скажу, що для мене, як дослідника, цікаві усі композиторські школи.
Музика – це завжди мова. Це мова, якою промовляє композитор, зашифрована мова, яка діє прямо на підсвідомість, якою він говорить до свого слухача, до народу. І ця мова є інтернаціональною. Якщо ти побачив задум композитора і розкрив його, а не просто граєш голосно-тихо, тоді це стає цікаво. 

Як ви вважаєте, культура – це розважальний формат, чи це складова європейської людини?

– Культура – це проблема самої нації. Нація має вкладати в п’ять речей: в освіту, щоб діти були навчені; в духовність, щоб люди ідентифікували себе у духовному світі; в науку, в культуру та в медицину. І в усі ці речі нація має інвестувати, це не є комерційне питання


Автор: Світлана Галась, Олександр Пірієв
Колективи: Заслужений академічний симфонічний оркестр Національної радіокомпанії України
Диригенти: Володимир Шейко
Музикознавці: Олександр Пірієв
Джерело: nrcu.gov.ua





Інші:

Війна викликала величезний інтерес у світі до української музики
«Із першого дня великої війни починаємо вистави з Гімну України»
"Опера Орфа — чоловічий світ, як і світ театру в Україні": Тамара Трунова про прем'єри та провокації для акторів
«Кожен точно почує щось своє»
Іван Небесний: Важливо створити якісний конкурентоздатний на світовому ринку продукт
Музика, що виховує: директор Луцької музичної школи №2 про навчання, натхнення та виклики війни
Василь Коваль: «Диригент має вести співака і підтримувати його музично»
"Музика не знає кордонів": інтерв'ю з французьким диригентом Ніколя Шавліном
Костянтин Фесенко: «Я не одразу полюбив професію оперного концертмейстера»
"Теми пов’язані з нашою майбутньою перемогою": балетмейстерка Олеся Шляхтич про вистави "Мойсей" і "Кассандра"
Музикознавиця Adelina Yefimenko та диригент Artem Lonhinov – про здійснення українських мрій, які неодмінно стають реальними
День народження української королеви скрипки з трьома прем’єрами
Культурний егрегор Олександра Шимка
«Я їхала крізь Бучу, назустріч мені їхали російські танки». Інтерв’ю з композиторкою Вікторією Польовою
Художній керівник Київської опери Петро Качанов: "Тепер у нас є абсолютно український "Лускунчик"!"
Диригент Української капели у США пояснив таїнство Різдва
Людмила Монастирська: «У співака має бути такий агент, якому можна повністю довіряти»
Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
110816_806.jpg