Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Линів Оксана
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
5 квітня, п'ятниця
Поширити у Facebook

Найвідоміша та найтитулованіша українська диригентка Оксана Линів пояснила, чому Україні не вдасться "скасувати" виконання творів російського композитора Чайковського в усьому світі.

Але можна натомість повернутись до його етнічного походження та "українізувати" його та багатьох інших композиторів, твори яких вважаються світовою класикою.

Своїми думками Оксана Линів поділилась в інтерв'ю Укрінформу.

"Справа в тому, що Чайковський залишається одним із найпопулярніших композиторів у світі. Незалежно від нас. І це не я вигадала. Це об'єктивний світовий рейтинг, який базується на підрахунках кількості відвідин концертів, прослуховувань записів і т.д. Я думаю, що для нас, для українців, буде набагато вигідніше, власне, говорити про українську складову в творчості Чайковського. Про його "українську частину", як про це наголошували, до речі, видатні українські композитори Лисенко та Людкевич", - розповіла вона.

Як приклад, диригентка навела картину відомого французького імпресіоніста Едгара Дега в музеї "Метрополітен" в Нью-Йорку. На ній зображена танцювальна пара, яка виконує танець гопак: "Раніше ця картина була підписана Dancers in Russian Costumes ("Танцюристи в російських костюмах"). Зараз її переназвали на "Танцюристи в українських костюмах". Тобто картина французького автора висить в Америці, й українські представництва зараз добилися того, щоб її коректно назвали. Українське походження авторів уже вказується під полотнами Куїнджі, Рєпіна та Малевича".

На її думку, те ж саме треба робити і з творами Чайковського.

"Друга симфонія Чайковського була названа "Малоросійська". Це був такий час, ми не мали своєї державності, й такою назвою називали ту частину України, яка входила до російської імперії. Зараз ми повинні би були добиватися того, щоб її переназвали, і я абсолютно впевнена, європейські видавництва на це погодилися б. Цей твір має називатися "Українською симфонією" і він побудований на українських темах", - каже Линів.

Диригентка вважає, що світові потрібно розповідати також, що, зокрема, Стравінський та Прокоф'єв також зовсім не стовідсоткові росіяни, і що без українських коренів та українського впливу на цих геніїв не було б створено багатьох музичних шедеврів.

"У Стравінського обоє батьків були з України, і він народився в Росії тільки тому, що Федір Стравінський, видатний український бас, був солістом Маріїнського театру в Петербурзі, й Ігор Стравінський вже народився там. Проте щоліта він приїжджав до Устилугу на Волині. Усі знають балет "Весна священна". Перша тема фаготу, з якої починається твір, взята з української прадавньої веснянки. І Стравінський писав "Весну" в Устилузі, надихаючись українською природою, вивчаючи архаїчні звичаї", - розповіла Линів.

Оксана Линів - перша жінка на посаді музичного директора в історії Італії, зокрема в Teatro Comunale do Bologna, Болонья. Перша диригентка відомого Байройтського оперного фестивалю. Засновниця та художня керівниця фестивалю LvivMozArt, засновниця та головна диригентка Молодіжного симфонічного оркестру України/YsOU.

Як повідомляв Укрінформ, українська диригентка Оксана Линів візьме участь у постановці опери Чайковського "Євгеній Онєгін" у Дрездені у 2025 році.


Диригенти: Оксана Линів
Джерело: Укрінформ



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine