Рубен Толмачов: «Пишу всі свої твори, чітко знаючи хто їх буде виконувати» | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Рубен Толмачов: «Пишу всі свої твори, чітко знаючи хто їх буде виконувати»
Київський секстет ManSound
Толмачов Рубен
Поліщук Тетяна
Рубен Толмачов: «Пишу всі свої твори, чітко знаючи хто їх буде виконувати»
16 липня український композитор, аранжувальник, хормейстер, співак і педагог відмітив ювілей
17 липня 2023, понеділок
Поширити у Facebook

Днями Рубен Владиславович разом із хором «Вогник» Київського палацу дітей та юнацтва (художній керівник та головний диригент Олена Соловей) повернулись в Україну з гастролей у Південній Кореї. З цього ми й почали свою розмову.




-Дівочий хор «Вогник» вже не вперше виступає у різних країнах. Розкажіть про останній концертний вояж? Що це було за змагання - Олімпійські Хорові Ігри у місті Каннин (Південна Корея), де брали участь?

- Десь у січні 2023 року до нас звернулися організатори Олімпійських Хорових Ігор і запропонували, аби виступив саме дівочий український колектив. Такі «Хорові Ігри» відбуваються вже впродовж 20 років у різних країнах. Всесвітні хорові ігри (WCG, англ. World Choir Games, перед цим відомі як Хорові Олімпійські Ігри) — найбільший світовий хоровий фестиваль і конкурс. Організований фундацією Interkultur для аматорських хорів з усього світу, незалежно від їхньої країни походження, раси, жанру музики або художніх амбіцій, їх девіз: «Співаючи разом, об'єднати народи».

Середня кількість учасників – від 300 до 400 хорових колективів, тобто це близько 15-20 тисяч співаків. Проводить захід всесвітня організація «Інтеркультур». Це комерційна структура, одна з найбільших, найвпливовіших і потужніших брендів, яка для аматорських та полу професійних хорів пропонує різні види діяльності: конкурси, фестивалі, промоція та інше.

Цьогоріч Олімпійські Хорові Ігри пройшли у місті Каннин (Південна Корея). Саме на цій локації у 2018 році відбувалися олімпійські змагання і саме у цій локації проводили й «Хорові Ігри».


Організатори прослухали кілька українських колективів (саме дівочих і жіночих) і зупинилися на «Вогнику». Через те, що поїздка не дешева і розуміючи, що батьки хористів не мають коштів, аби відправити дітей у Південну Корею на «Хорові Ігри», то я поставив умови організаторам, щоб гастролі та перебування там взяли на себе організатори дійства.

Хор «Вогник» під керівництвом Олени Соловей виступав у статусі почесного гостя. Дівчата не брали участі у конкурсах, а виступали, як зразковий колектив, що представляв українське мистецтво і це було в режимі 24 на 7, бо в перший же день відбувся виступ. Хоча поїздка була важкою: 20 годин їхали від Києва до Варшави на автобусі, потім 11 годин добиралися літаком до Сеулу, далі 4 години їхали автобусом на узбережжя, і в цей же самий день хористки «Вогника», не заїжджаючи до готелю, дали три концерти на 20-30 хвилин, а також багато інтерв‘ю різним ЗМІ. Загальна аудиторія, що почула дівчат саме у Кореї - не менше 40 000, бо концертні зали та церкви місткістю від 3 до 10 тисяч місць були переповнені!

-Співали a cappella? І яка була програма? Що виконували – народні пісні, ваші твори, класику?

-Так, хористки підготували півторагодинну програму. Вони дуже інтенсивно весь червень попрацювали. Бо у квітні й травні у нас були інші проєкти. Перед поїздкою у Національній академії мистецтв України ми дали контрольний концерт. У Південні Кореї дівчатам довелося виконували бліцконцерти (до 30 хвилин), бо такий формат «Хорових Ігор».


Програма складалася з фольклорних композицій не лише українських, а й країн Балтії й Болгарії, творів сучасних українських авторів (В.Степурка, В. Польової, декількох циклів свого авторства) та музики сучасних закордонних композиторів. Тобто програма була різноманітною, яка представляла українські хорові традиції, починаючи з бароко і закінчуючи творами наших сучасників. Я наприкінці минулого року написав цикл «Обрядове дійство», що складається з 8 композицій: веснянки, гаївки, щедрівки, купальські, русальські пісні, петрівочка. Дівчата повністю виконали своє "надзавдання" - пропагували українську культуру та через пісню розповідали про нашу історію та сьогодення, про одвічну жагу українців до "долі та волі". Треба відмітити надзвичайно високу увагу преси та всіх владних структур до українського хору. Десятки інтерв'ю з керівниками та співаками, зустрічі з мерами міст та навіть Першою леді Кореї - неповний перелік заходів проваджених оргкомітетом. Окремо треба відмітити факт, що заради візиту українського колективу Інтеркультур" скасував участь 7 російських хорів.


Оце позиція та свідомий вибір!

А ще....справжня любов та турбота протягом всіх 16 діб, 24/7, збоку "нашої" корейської команди !

Глибока вам вдячність:
Kim Taeyang @sunshiner7
Seo Heungseok @burbut_hs
Nam Eunseong @infjrev
Микола Протопопов @protopopovnikolai
Костянтин Матвієнко @kostiantinmatvienko

- Вокальному секстету "ManSound" вже 29 років. Склад змінювався, яка зараз ваша команда? Де зараз виступає колектив?

- Дійсно склад змінювався.


Від першого складу я один залишився, а також є Юрій Роменський, який працює у секстеті понад 20 років.

Зараз наша команда: тенори - Володимир Сухін, Вілен Кільченко й Сергій Харченко, баритон - В'ячеслав Рубель і я (бас).

Ми активно працюємо. Виступали у Польщі, Швеції, дали 4 концерти у Вільнюсі (Литва), а також у Латвії та Естонії. Якщо все буде добре, то у серпні ManSound буде хедлайнером акапельного фестивалю в Латвії, організованого нашими друзями, чарівними Latvian Voices. З 1 по 10 вересня планується гастрольний тур по Швеції у колаборації з корифеями цього жанру THE REAL GROUP.

- Ви є доцентом кафедри хорового диригування Національної музичної академії України ім. П.І. Чайковського та Київської муніципальної академії музики імені Р.М. Глієра. Чи багато дітей, які займалися у Дзвіночку, продовжують свою творчу долю і вступають в музичні училища та у виші?

- До ювілею капели хлопчиків та юнаків «Дзвіночок» я подивився статистику і виходить не більше 10 %, але музика все ж залишається назавжди в житті хлопчиків, яку б професію вони потім не обрали.


Нагадаю, репертуар капели складають твори вітчизняної та світової класики, духовної музики, обробки українських та грузинських народних пісень, спірічуелс та твори сучасних композиторів. «Дзвіночок» — це велика хорова школа, де займаються понад 200 хлопчиків та юнаків і ще близько 30 чоловіків — вихованців нашого хору. У нас були гарні часи до війни, наприклад, коли партію тенорів співав батько, партію дискантів – син, а партію басів - дід. Я майже вивів цілу хорову династію…

- Коли пишете твори, то вже знаєте, хто їх буде виконувати – хористи чи вокалісти з "ManSound", або особисто ви, бо маєте розкішний голос?

- Я років 5-6 тому мав розмову з пані Лесею Дичко (секретарем правління Національної спілки композиторів України) яка дуже хотіла аби я став членом НСКУ, а я відповідав, що не вважаю себе композитором, як, наприклад, мій батько (Владислав Валентинович Толмачов - відомий український композитор, педагог, автор популярних українських пісень, духовних творів і масштабних композицій – Т.П.). Я хороший аранжувальник, а пишу музику задля того, аби залагодити пробіли в репертуарі колективів, до яких маю відношення.


Тому я композитор у прикладному сенсі. Пишу всі свої твори, чітко знаючи хто їх буде виконувати. В стіл ніколи не пишу! І в цьому сенсі я дуже щаслива людина.

Нещодавно, доречі відбулася прем'єра мого циклу "Псалмів Давидових", в першоджерелі десять драматичних перекладів Тараса Шевченка та моя музика.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02M3j9kE29KfjWKPxhT39U9HQLjbH7TaEwGysocCXAcDWstD5r5h5uG81uNhiPAUUml&id=100001072042016

- У нас співоча нація, але хлопчаки не дуже люблять співати в хорі, завжди більше дівчат. Як вдається заохотити дітей співати?

- Як кажуть: «І ласкою, і казкою»! Ц тривалий процес… Не знаю, як буде відбуватися нині, коли у нас триває повномасштабна війна, а раніше набір до хору йшов різними шляхами. Одних дітей приводили батьки – це приблизно 1 з 10, а всіх інших ми самі шукали, ходили до загальноосвітніх шкіл, і в перервах між заняттями наші хормейстери прослуховували дітей. Це десь до тисячі хлопчиків із 1 по 4 класи. Приблизно сотні давали запрошення з номером телефону, адресою Київського палацу дітей та юнацтва.


Десь 50 хлопчиків викидали ці папірці й нічого не казали батькам. Приблизно 25 не вважали на потрібне віддавати дітей вчитися співати… На першу репетицію могли прийти десь 20-30 осіб, а до Нового року з цього числа залишалося 15, але саме вони й ставали хористами, які потім співали по 10 -25 років. Доречі,  ласкаво просимо до лав "Дзвіночку", телефонуйте +380 68 180 9418

Я хочу додати, що з періоду, як почалося повномасштабне вторгнення, ми з колективом «Вогник» Київського палацу дітей та юнацтва дали більш як 100 виступів, благодійних концертів на підтримку України, збирали кошти на потреби ЗСУ, і це широка географія – Польща, Нідерланди, Німеччина, Країни Балтії, Італія, Австрія і тепер Південна Корея.

Можна пригадати й незабутній спільний виступ з легендарним рок-музикантом Міком Джаггером. Це було рік тому, у липні, коли під час концерту The Rolling Stones у Відні (Австрія) в рамках туру Sixty, пролунав хіт You Can’t Always Get What You Want, разом з нашими двома хорами — "Дзвіночок" та "Вогник". Під час того виступу на величезному екрані майорів український прапор на тлі розбомблених міст. Після виступу Джаггер закликав допомогти нашій країні у жорстокій війні з російським агресором, щоб діти мали змогу жити щасливим життям….

У жовтні та листопаді планується продовжити з обома колективами («Дзвіночок» і «Вогник») мистецький благодійний тур "Ми разом" поїздкою до Брюсселю (прем'єрне виконання ораторії "Татусева книга" Євгена Оркина у колаборації з Оксаною Линів) ; Німеччини та Нідерландів до відомих на всю Європу хорових колективів хлопчиків з міста Віндсбах і міста Регенсбург.

Довідка Music-Review Ukraine

Рубен Толмачов народився 16 липня 1973 у родині музикантів. У 1992 році закінчив Київське музичне училище ім. Р. М. Глієра (клас заслуженої артистки України Горбатенко Г. Л.), у 1997 році Національну музичну Академію ім. П. І. Чайковського (клас В.Дженкова). Під час навчання в аспірантурі,1999 року, почав викладати диригування та спеціальні дисципліни на кафедрі хорового диригування НМУ. Отримав вчене звання - доцент.

З 1993 року працює (з 2001 керує) хоровою капелою хлопчиків та юнаків «Дзвіночок», з якою є лауреатом численних міжнародних конкурсів та фестивалів.

Також з 1993 року — соліст та аранжувальник вокального гурту «ManSound» — найвідомішого акапельного бенду України.

У 2009 році нагороджений званням заслуженого артиста України.

Автор численних аранжувань та композицій для хору та вокального ансамблю, член журі Міжнародних конкурсів, Головний хормейстер телевізійного проєкту "Битва хорів", голова Всеукраїнського об'єднання хормейстерів "ТОНІКА"

Вітаємо Рубена Толмачова з ювілеєм!

Нехай творчі ідеї будуть невичерпними, а нові музичні проєкти дарують ще більше яскравих, незабутніх вражень слухачам.

Бажаємо здоров‘я, щастя і натхнення.



Фото з особистого архіву Рубена Толмачова























Автор: Тетяна Поліщук
Колективи: Київський секстет ManSound
Диригенти: Рубен Толмачов
Музикознавці: Тетяна Поліщук



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine






File Attachment Icon
4.jpg