Як класика змінила українців? | Music-Review Ukraine
Головна
Інтерв'ю
Як класика змінила українців?
Як класика змінила українців?
Міжнародний фестиваль «Харківські асамблеї» відзначатиме 25-річчя
23 вересня 2016, п'ятниця
Поширити у Facebook

18 вересня відбувся перший в цьому навчальному році концерт «Бесіди про музику» фонду «Харківські асамблеї». Слід зауважити, що осіння пора вже чверть століття пов’язана з Міжнародним фестивалем класичної музики «Харківські асамблеї». І весь цей час ним керує натхненник і організатор форуму ректор Харківського національного університету мистецтв Тетяна ВЄРКІНА. З 30 вересня по 16 жовтня фестиваль запросить меломанів на свої ювілейні «Асамблеї».


Тетяна ВЄРКІНА

— 1991 рік став визначальним для нашої країни і нашого фестивалю. Україна стала незалежною. Ми вийшли з тоталітарного рабства. З’явилося світло в кінці тунелю — можливість інтеграції в міжнародне співтовариство. Це багато що означає, а для музиканта особливо, — наголосила Т.Б. Вєркіна. — До речі, становлення «Харківських асамблей» стимулювало створення багатьох фестивалів, конкурсів, а також Молодіжного симфонічного оркестру «Слобожанський». Він відзначає своє 25-річчя вже наступного року, як і раніше залишаючись молодіжним по суті. Змінилося кілька поколінь музикантів, а ініціатива його створення виходила не від чиновників. Цього захотіли наші випускники. Ми починали «Асамблеї» з Моцарта — найбільш вільного генія.

— Нинішній фестиваль знов буде присвячено творчості Фелікса Мендельсона-Бартольді. Але цей композитор вже був героєм вашого попереднього фестивалю 1994 року. Чим ця фігура може привабити сьогодні слухачів?

— Мендельсон не лише чудовий композитор. Він організатор першого в Європі вищого музичного навчального закладу в Лейпцігу. Тієї самої консерваторії, де вчився наш класик Микола Віталійович Лисенко. Маестро — символ освіченості, прихильник єднання (адже тоді Німеччину було розділено). Пруссія, Саксонія, Померанія та інші землі набагато пізніше об’єдналися в сильну європейську державу. І до цього закликали не лише політики, але і музиканти. Для наших вихованців немає поділу на Західну і Східну Україну, принципової відособленості інших регіонів. Це суто географічні поняття. І ми у своєму бажанні бути освіченими професіоналами теж дивимося на Європу. Найсвіжіший тому приклад — успішні гастролі Симфонічного оркестру Університету мистецтв в Польщі і Німеччині.

У програмі нинішнього фестивалю буде представлено майже весь спектр творчості Ф. Мендельсона: симфонії, ораторіальні твори, увертюри, твори для фортепіано, скрипки, віолончелі, духових інструментів, ансамблів різного складу, камерного оркестру, вокальна музика, а також відбудуться прем’єрні в Україні покази двох концертів для двох фортепіано з оркестром.

До речі, концерти «Харківської асамблеї-2016» охоплять всі сцени нашого міста, відомі меломанам.

— Тетяно Борисівно, за чверть століття багато що змінилося у форматі фестивалю? Чи правда, що в рамках «Асамблей» проводитимуться Конкурси молодих піаністів і вокалістів?

— Конкурси приносять величезну користь музикантам, вони піднімають вимогливість, планку професіоналізму, а також дозволяють заявити про себе. Ми вирішили не робити основну ставку на «зірок», заявлених на фестивальній афіші. Прагнемо показати, що в Харкові, у тому числі серед наших студентів і педагогів, дуже високий виконавський потенціал. Елементарна увага до молоді полегшить їх творчу долю і може перешкоджати пошуку роботи за кордоном. І ще «Харківські асамблеї» за визначенням — зібрання людей, об’єднаних однією метою, спільними інтересами. Для нас така мета — перенести інтереси слухачів з «попси» на класичне мистецтво. Його пропаганда, на моє переконання, взагалі повинна стати державною політикою у сфері культури.

— Схоже, що ваш заклик почули — нині в місті відкрили новий Органний зал Харківської філармонії...

— Цей зал теж призначено для пропаганди класики. Але тепер головне, чим заповнити цей музичний простір, яким буде репертуар нового концертного залу, і які туди прийдуть слухачі? Є всі ознаки того, що ми за двадцять п’ять років сприяли вихованню слухачів допитливих, чутливих до справжньої музики. Та й наші педагоги попрацювали, щоб підготувати кваліфікованих виконавців для її виконання. Звичайно, пропаганда класичної музики має бути гідною. Загравати із слухачем не варто, він відразу відчує свою зверхність і не завжди відповість взаємністю. Одного дня після великого, складного, але з душею виконаного концерту «Асамблей» до мене підійшла жінка, явно не музикант, і з відчуттям подякувала: «Дякую, що дали на годину відчути себе не натовпом, а людьми».


Автор: Олександр Чепалов
Навчальний заклад: Харківський національний університет мистецтв ім. І.П. Котляревського
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль "Харківські Асамблеї"
Джерело: Газета «День»



Інші:

Герман Макаренко, диригент Національної опери України, художній керівник оркестру «Київ-Класик»
Кері-Лінн Вілсон, канадсько-американська диригентка
Василь Гречинський, художній керівник і диригент нью-йоркського хору «Думка»
«В Україні надзвичайно цінують органне мистецтво»
Віталій Пальчиков: "Одержимість ідеєю я взяв за основу..."
Анжеліна Швачка: «Оперний співак повинен мати залізну волю і залізні нерви»
Концерт заради миру: як Омар Арфуш змінює світ через музику
Диригентка Оксана Линів — про дебют в Метрополітен-опера і просування української музики в світі
"У нас іншого шляху немає, ми мусимо інтегруватися в світову культуру" – Струтинський
Йорг Цвікер: «Якщо тримати очі відкритими, життя пропонує стільки чудових речей!»
Незрівнянний світ краси: що розповідає і що приховує фільм про Назарія Яремчука
Музична керівниця Національної філармонії Наталія Стець: «Представили за сезон понад 1 тис. 120 концертів»
Як готують шоу Within Temptation на ATLAS UNITED 2024 — інтерв'ю з композиторкою Марією Яремак
Наталія Пасічник, директорка Українського інституту у Швеції
Петро Качанов: «Без глядачів театр – це просто приміщення»
Я не заспівала жодної російської опери, — Софія Соловій
«Елегія військового часу»
Головний диригент Полтавського театру імені Гоголя Олександр Сурженко відзначає 65-річний ювілей
Ярослав Ткачук: життя у… балеті
Андрейс Осокінс, латвійський піаніст
КОМПОЗИТОРКА БОГДАНА ФРОЛЯК: «ТРАГІЗМ, СВІТЛО, ДРАМАТИЗМ І НАДІЮ ПЕРЕЖИВАЄМО МИ, УКРАЇНЦІ, В ЦЕЙ ТЯЖКИЙ ЧАС ВІЙНИ»
Світова зірка Людмила Монастирська
Роман Григорів, Ілля Разумейко: «Сучасне мистецтво, сучасна опера — це те, що відрізняє нас від росії»
«В Європі почали слухати українську музику»
Диригентка Оксана Линів: Чайковського треба українізувати
Творчий шлях композитора і диригента з Луцька Володимира Рунчака
"Вже це все набридло": співачка Монастирська про те, як замінила путіністку Нетребко і настрої за кордоном
Львівський органний зал: українські ноти, які об'єднали світ
Музика свободи і віри
"Співпрацювати з руснею не буду", — як жив і загинув в окупованому Херсоні диригент Юрій Керпатенко
Василь Василенко: “Ми повинні відроджувати й репрезентувати своє мистецтво у світі
Олександр Родін про нові творчі проєкти
Допитували всю ніч та знімали з трапа літака: оперна співачка Марія Стеф'юк розповіла, як її переслідувало КД
Сюрпризи від Ігоря Саєнка
Актор Анатолій Хостікоєв - про театр під час війни, контакт із глядачем та чому Україні не можна програвати
Єжи Корновіч про оперу «Родинний альбом»: «Європа – це велика родина»
Микола Дядюра про прем’єру та гастрольні маршрути
Раду Поклітару: “Прем’єра “Тіней забутих предків” – це подія світового масштабу!”
Цьогоріч на Шевченківську премію подали 74 заявки у 7 номінаціях: Євген Нищук про критерії та залаштунки премії
Роман Ревакович: Останнім часом мене засипають питаннями про український репертуар [інтерв'ю]
      © 2008-2024 Music-review Ukraine