|
|
«МИ Є, ДОПОКИ СВІТОМ ПРАВИТЬ МУЗИКА!»
"ОСОБЛИВИЙ КОНЦЕРТ", концертна агенція "UKR Artists"
7 листопада, п'ятниця
Поширити у Facebook
«Особливий концерт» – таку назву мало святкове дійство, що розгорнулося 3 листопада на сцені столичного Будинку архітектора, організоване агенцією «UKR Artists» на вшанування 70-річчя від дня народження її засновника Валерія ПІРІЄВА.
Ювілей, зазвичай, – це привід привітати людину з важливою віхою її життя, а ще – нагода переглянути її здобутки та підвести певний підсумок зробленому. І звісно ж ювілей – передбачає подарунки.
А коли ювілей святкує особлива людина – засновник успішної концертної агенції – за викликом долі – то й подарунки мають бути особливими.
Сам «Особливий концерт» і став таким особливим у всіх сенсах, а тому, – дуже коштовним подарунком.
Особливим презентований концерт, повторюся, був за кількома параметрами.
Насамперед, за добором учасників.
Усі вони в різні часи співпрацювали з агенцією «UKR Artists», брали участь у музичних подіях різного формату: від простих концертів до масштабних фестивалів, на кшталт «Харків Музик Фест», «Маріуполь Классік», «Чайковський-Фест» у Тростянці, «Днях музики Мирослава Скорика», «Три С»; мало не в сотні концертів та гастролей тощо.
Постійним (але від того не менш особливим!) є кредо агенції «UKR Artists»: висока музика для широкої публіки. Як і гармонійне поєднання світової класики з українськими творами.
Виконання апробованих часом шляґерів поруч із менш знаними творами. Але була й ще одна особливість: уся концертна програма була своєрідним «музичним приношенням» ювілярові: улюблені виконавці виконували його улюблені твори.
Епіграфом до концерту, а також його своєрідним камертоном та «над-ідеєю» став вірш композитора, поета та художника Сергія Бедусенка «МИ є, допоки Світом править Музика!» в авторському виконанні.

Виявляється, Сергій Бедусенко був з-поміж перших учасників першого мистецького проєкту «UKR Artists» – циклу суботніх музичних вечорів «Music-review-WEEKEND» (2009 р.) та його кульмінаційної події – великого гала концерту «ГАЛА WEEKEND» у 2012 році на сцені Національної філармонії України (в рамках тогочасного футбольного чемпіонату «Євро–2012», що відбувався в Києві. А цього вечора Сергій Бедусенко презентував також два власні джазові твори: «Cвітанковий блюз» («Sunrise Blues») та «Червоний фанк» («Red Funk»), які публіка жваво підтримала оплесками.
Київський Квартет Саксофоністів під орудою його засновника Юрія Василевича (до речі, мій улюблений колектив, за успіхами якого я спостерігаю вже понад 30 років! Нині в його складі незмінний Михайло Мимрик, а також молодші – Станіслав Нідзельський та Роман Фотуйма) взяв участь у десятках концертів у різних куточках України, організованих агенцією «UKR Artists».

З-поміж них також – фестиваль «Браво, Сакс!» (2015), до якого увійшли концерти за участі легендарних грузинського композитора Гії Канчелі та французького саксофоніста Клода Деланґля. Цього вечора Сакс-квартет підготував музичний сюрприз – фантазію на тему азербайджанської народної пісні «Sarı gəlin» («Золотоволоса наречена») із соло на екзотичному східному інструменті дудуку (Роман Нідзельський) – віддаючи данину родовому корінню Пірієвих.

А романтичну композицію Зенона Ковпака «Зранку на високому замку» Юрій Василевич зі своїм учнем Ху Інанем присвятили щасливому подружжю Пірієвих, яке свого часу побралося саме у славному Львові. Імпровізаційні композиції Квартету «Ой у лузі червона калина» (обробка Івана Тараненка) та «Згадуючи Beatles» (фантазія Петра Пашкова) вкотре продемонстрували широкий репртуарний і виконавський діапазон цього унікального колективу.

Останньою концертною імпрезою незабутнього Мирослава Скорика, втіленою «UKR Artists», став проєкт «Скорик-Мусоргський» (2021). Його родзинкою було залучення великого ансамблю ударних інструментів. Тоді публіка відзначила у складі цієї групи, що курсувала містами України, яскравий талант Анастасії Сабадаш.
Нині в її виконанні прозвучав твір японської композиторки Кейко Абе «Тамбурін Парафраз» – справжнє театралізоване видовище. Перед нами була немов чаклунка з набором чарівних паличок! І специфічний тембр маримби, і майже циркові чарівні рухи музикантки, і її артистизм – публіка була завойована з перших же звуків.

Невдовзі доєдналися Дмитро Марченко й Олесь Судомир – і тріо виконало «Гуаніку» – блискучий, запальний, дуже видовищний твір видатного виконавця на ударних інструментах і композитора Сергія Хмельова, життя якого раптово обірвалося підчас війни.

«Kyiv Piano Duo» (Олександра Зайцева і Дмитро Таванець) – не просто знаний фортепіанний дует. З агенцією «UKR Artists» їх понад 10 років єднають тісні дружні стосунки. В «Особливому концерті» дует презентував дві віртуозні, але контрастні за характером композиції: Марш op. 121 No. 2 Франца Шуберта (ніби марширування іграшкових олов’яних солдатиків) й «”Кан-Кан” ніби зі старої грамофонної плити» Мирослава Скорика (яким же дотепним жартівником був наш геніальний Маестро!).

У другому відділі панували улюблені вже «Київські Солісти» під орудою Сергія Голубничого. Вони провели слухачів через п’ять століть – від сонячного Антоніо Вівальді до всесвітньо відомого українського композитора Валентина Сильвестрова.

Але й тут кожен твір був концептуальним. Відкрив виступ Подвійний концерт для двох віолончелей (Любов Баранова та Сергій Вакуленко) з оркестром А. Вівальді, сповнений знайомих мелодій з інших його творів – як нагадування про пам'ятні гастролі у понад 15 містах Україною організовані «UKR Artists» за участю віолончельного дуету Олександр Пірієв – Ярослав Мигаль.


Романтично-шляґерна «Медитація» Жюля Массне для скрипки (соліст Володимир Кисельов) і струнних вкотре підтвердила «інтелігентно стриману» інтепретацію світової класики як виконавське кредо «Київських солістів». Символічний «Вісник» В. Сильвестрова (що знаменував настання нового тисячоліття) з його явними «апеляціями» до Моцарта (соліст Дмитро Таванець) – прозвучав як нагадування про фестиваль з тріадного цикл «Три С». А також, що «все – скороминуще, лиш музика – вічна!»

І, нарешті, кульмінація концерту – поява на сцені уславленої української примадонни Людмили Монастирської (до слова, точно знаю кількох фанаток, які опинилися в залі саме заради Сонцесяйної!). Урочистий «Panis Angelicus» Сезара Франка та запальні народні «Чорні Очка», «Ой, заграйте музики!» й «Ой, я знаю, що гріх маю» остаточно підкорили вдячну публіку, яка саме ледве що не пускалася в танець, притупуючи на місцях у такт музики й щораз зриваючись на оплески.


Увінчав концерт безсмертний Мирослав Скорик (а як же без нього?!). Його «Карпатська рапсодія» у оригінальній версії для кларнета (Ярослав Гресь) і струнних (офіційно видана в нещодавно створеному музичному видавництві «В. ПІРІЄВ») звучала в цьому залі неодноразово й очікувано викликала цілий шквал заслужених оплесків: організаторам, музикантам та Валерію Пірієву з побажанням многих і благих літ!





У концерті брали участь:
Людмила Монастирська — оперна діва світового рівня, чий голос звучав на найвідоміших оперних сценах світу;
Київський квартет саксофоністів — Юрій Василевич, Михайло Мимрик, Станіслав Нідзельський, Роман Фотуйма;
Ансамбль ударних інструментів — Анастасія Сабадаш, Олександр Томчук, Дмитро Марченко;
Дует піаністів- Олександра Зайцева та Дмитро Таванець;
Ярослав Гресь — кларнетист із блискавичною технікою та бездоганним звучанням;
Сергій Бедусенко — композитор, автор перших українських рок-опер «Енеїда» та «Суд».
Організатор – Концертна агенція UKR Artists

Автор: Ірина Сікорська
Фото: Євген СОСНОВСЬКИЙ
Колективи: Київський квартет саксофоністів, Національний камерний ансамбль "Київські солісти"
Виконавці: Сергій Бедусенко, Олександра Зайцева, Людмила Монастирська, Дмитро Таванець
Диригенти: Сергій Голубничий
Композитори:Сергій Бедусенко, Валентин Сильвестров, Мирослав Скорик
Музикознавці: Галина Бабій
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: UKR Artists
Концертний зал: Концертний зал Будинку архітектора
|