«Кармен» із... Південної Пальміри | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
«Кармен» із... Південної Пальміри
Черкашина-Губаренко Марина
«Кармен» із... Південної Пальміри
У репертуарі Оперного театру з’явилася вистава, яка дарує надію
20 липня 2015, понеділок
Поширити у Facebook

Одеса завжди чарувала своєю неповторністю і залишалася вірною оптимістичному духу. Ось і остання значна мистецька подія, яка тут відбулася, стала зайвим свідченням, що одесити — народ особливий, який ніколи не підкоряється несприятливим обставинам, у всіх справах демонструє творчу енергію та винахідливість. Неабиякий резонанс мала у місті остання прем’єра Одеського національного академічного театру опери та балету.

"Кармен". ФОТО ЮРІЯ ЛИТВИНЕНКА

«Кармен» Жоржа Бізе — опера, яка користується особливою любов’ю публіки. Нинішня постановка з’явилася у складні для мистецького життя часи, коли театр не міг розраховувати на належне державне фінансування, а мав покладатися лише на власні сили і ресурси. І ресурси керівництво таки зуміло віднайти, подарувавши глядачам надзвичайно яскраву, талановиту виставу, яка стала свідченням високого творчого потенціалу колективу.

Успіху вистави перш за все сприяла її музична складова. Диригент-постановник Олександру Самоіле підкреслив у творі Жоржа Бізе багатобарвність оркестрової палітри, виразні контрасти піднесеної святковості, буяння запальних танцювальних ритмів і мелодій широкого дихання, а також рельєфно виділив напружені моменти, пов’язані з драматичним переплетенням людських доль. В опері значну роль відіграють широко розбудовані масові хорові сцени. Як єдиний злагоджений організм виступив у постановці хор театру — один із кращих оперних хорових колективів, керованих досвідченим корифеєм Леонідом Бутенком. При цьому в мальовничому видовищі, створеному режисером і балетмейстером-постановником в одній особі Георгієм Ковтуном, хор, міманс і балет виступають як учасники напрочуд активної й розгалуженої сценічної дії.

Колективний герой вистави — строкатий натовп, який визначає атмосферу південного іспанського міста Севільї. Темперамент, постійна зміна вражень, підвищена емоційна температура характеризують настрої цього середовища, в якому панує зухвала і небезпечна красуня-циганка на ім’я Кармен. У виконанні Катерини Цимбалюк за розкутістю поведінки її героїні, впевненої у своїх жіночих чарах, відчувається прихована холодна відстороненість, навіть внутрішня спустошеність. Кармен Тетяни Спаської більш безпосередня і невимушена, щира у своїх захопленнях.

Цікаво, що в центрі твору тут опинилася трагедія зламаного життя юного солдата Хозе (Олександр Прокопович і Костянтин Андреєв) і тема самовідданого жертовного кохання чистої душею Мікаели (Юлія Терещук і Анастасія Голуб). При цьому Георгій Ковтун продемонстрував у своїй інтерпретації не лише талант винахідливого творця масових сцен, а й майстерність у відтворенні нюансів людських стосунків. Цьому сприяло виразне образне рішення низки ключових епізодів, у яких окреслений розвиток двох драматичних любовних трикутників: Мікаела — Хозе — Кармен, Хозе — Кармен — Ескамільо (Вадим Черніговський і Олександр Стрюк). Надзвичайно поетично вирішена постановником сцена побачення Хозе і Мікаели у першій дії. А знамениту арію Хозе — його любовне зізнання, звернуте до Кармен, — поставлено на зразок балетного адажіо, і вона сприймається як єдиний момент, коли ми дійсно віримо у щирість почуттів самої Кармен.

У виставі, позбавленій типових вад сучасної режисури, схильної не рахуватися з авторським задумом, є багато знахідок, які роблять твір актуальним без нав’язливої його модернізації. Бо приклад Кармен нагадує про те, що нині стають особливо очевидними небезпечні наслідки руйнівного начала, яке закладено у діях і вчинках навіть однієї харизматичної особистості. І разом із тим вистава дає змогу відчути, як попри фінальну катастрофу тут перемагає життєствердна енергія, носієм якої є сама музика Жоржа Бізе з її позитивним тонусом, натхненною лірикою та енергійними ритмами.


Автор: Марина Черкашина-Губаренко
Музикознавці: Марина Черкашина-Губаренко
Концертна організація: Одеський Національний академічний театр опери та балету
Концертний зал: Концертний зал Одеського Національного академічного театру опери та балету
Джерело: Газета "День"



Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
5005.jpg