"Пролегомени до опери": у Києво-Могилянській Академії відбувся унікальний музичний перформанс | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Коломієць Максим
"Пролегомени до опери": у Києво-Могилянській Академії відбувся унікальний музичний перформанс
21 серпня, четвер
Поширити у Facebook

20 та 21 серпня в Києво-Могилянській Академії проходить унікальна музична подія під назвою "Пролегомени до опери", заради якої університет відкрив двері 300-річної будівлі, Староакадемічного корпусу, який зараз перебуває на реконструкції. "Пролегомени до опери" – це твір про студентів і викладачів Могилянки початку XVIII століття та ситуації, в яких вони співали; про диспути, класи, літургії, вечірки, жебрання милостині, похорони та щорічні рекреації, зібрання на пагорбах в кінці навчального року аби святкувати і співати разом на кілька сотень голосів. Ідейними натхненницями проєкту стали Саша Андрусик, співзасновниця музичної агенції УХО, та Марта Кузьма, художня керівниця й головна кураторка "Фактури 10".

"Пролегомени до опери"

"Пролегомени до опери" народилися завдяки випадковій зустрічі Марти та Саші в одному з кафе на Золотих воротах біля року тому. "За кілька днів до цієї зустрічі я побувала у місці, де провела майже 10 років, коли працювала директоркою та кураторкою Центру Сучасного Мистецтва Сороса (SCCA) в історичному районі міста – на Подолі. Прогулюючись простором реставрованої колись центральної апсиди Староакадемічного корпусу Києво-Могилянській Академії, я відчувала смуток через її занедбаність. Було бажання відновити те, що було: хоча б фрагментарно й тимчасово", – згадує Марта Кузьма. Саме тоді у неї виникло бажання відтворити тут монументальний проєкт Янніса Кунелліса 1997 року. "Через кілька годин після знайомства нас з Сашею вже об'єднувала спільна мета – вписати видимий та чутний проєкт у давнє академічне серце простору. І зробити так, щоб його вже ніколи не було стерто з культурного ландшафту".

Диригентка Ольга Приходько

Солісти — Денис Сагіров, Руслан Кірш та Костянтин Ленчик

"Перший український театр був шкільним; майже всі ранні, барокові пам’ятки української драми — це п’єси, написані викладачами для студентів академій (Могилянської, Острозької) або колегіумів. Педагогічне завдання цих творів полягало в тому, аби навчити акторів і глядачів сперечатися, або ж — навчити їх мистецтву диспута. Водночас, справжні диспути, а фактично, усні іспити, часто мали музичні інтермедії, супроводжувалися грою на лютні і співом", – розповідають в УХО про зв'язок, який став основою для "Пролегоменів до опери".

Тексти до твору написала або знайшла Саша Андрусик, поклав їх на музику — Максим Коломієць, сценографію розробила Катя Лібкінд за участі Станіслава Туріни.

Саша Андрусик

Камерний цикл, що постає перед слухачем, спирається на оригінальні й історичні тексти. Нові елементи охоплюють літургію, mammulae eloquentiae та диспути, а віднайдені — віддзеркалюють різні події студентського життя. Діапазон джерел сягає від першої третини XVII століття до початку ХІХ. Музика у творі витримана в стилі "розширеного бароко": традиційні принципи поліфонічного голосоведення тут поєднуються з досвідом, накопиченим музикою вже ХХІ століття.

"Ми присвячуємо цей твір Івану Кузьмінському, музикознавцю й досліднику української барокової традиції, та Михайлові Кірсенку, історику й викладачу, засновнику кафедри історії Національного університету "Києво-Могилянська академія". Обидва вони загинули 2023 року: Іван — зі зброєю в руках, Михайло Володимирович — унаслідок пожежі, спричиненої вибухом генератора", — розповідає Саша Андрусик.






Фото: Юрій Яцкулич
Композитори:Максим Коломієць
Джерело: vogue.ua



Інші:

Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
«Летючий голландець» - концертна версія
Прем'єра перформансу "Війна. Обличчя. Монологи"
Ми-Є! Музика української Незалежності
Мелодії Турку і Львова. У Фінляндії прозвучали твори українських композиторів
У Мукачеві виступили військовий оркестр «Едельвейс» та струнний ансамбль «Дивертисмент»
"Ковток нормальності у важкі часи": в Одесі відбувся фестиваль "Два дні і дві ночі нової музики"
"Пролегомени до опери": у Києво-Могилянській Академії відбувся унікальний музичний перформанс
20 років на сцені і кількахвилинні оплески: у Калуші відбувся благодійний концерт камерного хору "Тавор"
В Івано-Франківську стартував фестиваль "Філармонійні вечори: British Edition"
Львівський хор "Гомін" передав для Головного управління розвідки Міноборони 1 млн грн.
У Києві заграли незнані твори українських композиторів, репресованих радянською владою
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
66.jpg